افزایش همکاری صندوق کارآفرینی امید با استارتاپ‌ها

از برنامه‌های صندوق کارآفرینی امید، اتصال روستا به تجارت الکترونیک است

اصغر نوراله‌زاده مدیرعامل به همراه علی ربیعی رئیس هیات مدیره صندوق کارآفرینی امید از مجموعه ساناگسترسبز و استارتاپ‌های آچاره (سامانه هوشمند درخواست خدمات) و اوبار (سامانه هوشمند حمل بار)، بازدید و از نزدیک با فعالیت‌های این مجموعه آشنا شدند.

رئیس هیات مدیره صندوق کارآفرینی امید در این بازدید ضمن آرزوی موفقیت برای این مجموعه گفت: «بخش خدمات به آهستگی تاثیرگذاری خود را در رشد کشورخواهد داشت و می‌توان با سرمایه‌گذاری در حوزه خدمات و فضای مجازی جامعه و بخشی از اقتصاد را نجات داد.»

ربیعی ادامه داد: «دیگر رشد اقتصادی فقط با صنایع بزرگ انجام نخواهد شد و خدمات تاثیرگذاری خود را در آینده بر رشد کشور نشان خواهد داد.»

او بیان کرد: «یکی از برنامه‌های صندوق کارآفرینی امید، اتصال روستا به تجارت الکترونیک است و با همکاری با استارتاپ‌ها با جدیت در حال انجام و نهایی‌سازی آن هستیم.»

حمایت صندوق کارآفرینی امید از استارتاپ‌ها

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در نشست با مدیرعامل شرکت ساناگسترسبز، با تاکید بر توسعه فعالیت استارتاپ‌های پیشرو گفت: «این روزها اکوسیستم استارتاپی زندگی را برای مردم آسان کرده به همین دلیل صندوق در تلاش است علاوه بر توسعه خدمات آنلاین خود از استارتاپ‌ها حمایت‌های لازم را داشته باشد. »

او اضافه کرد: «ورود استارتاپ‌ها به بخش‌هایی که ظرفیت‌های شغلی بسیاری در آن وجود دارد، به اشتغالزایی کشور کمک بزرگی خواهد کرد. خوشبختانه استارتاپ آچاره توانسته در حوزه خدمات، علاوه بر آسان کردن امور، اشتغالزا باشد. همچنین با توجه به اینکه صنعت حمل ونقل ضریب اشتغالزایی بالایی دارد، استارتاپ اوبار توانسته علاوه بر نظم‌بخشی به امور حمل و نقل برای بسیاری از جوانان شغل به وجود آورد.»

نوراله زاده در ادامه با اشاره به اولویت‌های صندوق کارآفرینی امید در خصوص حمایت از کسب‌وکارهای اینترنتی مطرح کرد: «استراتژی صندوق همواره این بوده که از استارتاپ‌های فعال در حوزه فین‌تک، اینترنت اشیا، واقعیت افزوده، توسعه بازار کالاهای ایرانی و تامین مالی جمعی حمایت کند. از این رو درصدد هستیم همکاری‌مان را با استارتاپ‌ها در جهت ارتقای کسب‌وکارهای روستایی افزایش دهیم.»

اهداف آچاره و اوبار

در ادامه این نشست حامد تاج‌الدین مدیرعامل شرکت ساناگسترسبز با بیان اینکه در سامانه آچاره هدفگذاری شده تا مرز یک میلیون کاربر را رد کنیم، گفت: «نیروهایی که در مجموعه ما فعالیت دارند همه نخبگانی هستند که توانمندی بسیاری دارند و با علاقه کار می‌کنند. در حال حاضر کشور ما یک میلیون راننده بین شهری دارد و حدود ۱۰۰ هزار نفر از این افراد در اوبار فعالیت می‌کنند. ما در این استارتاپ هدفمان توسعه سرویس لجستیکی است.»

تلاش برای اتصال مشاغل روستایی به تجارت الکترونیک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.