بهبود ترافیک با کمک پلتفرم جابجایی هوشمند

دومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند در روزهای ۱۹ و ۲۰ آذر ۹۷ در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد. در میان فعالان خارجی حوزه شهری، فرانسس دومینگو دیر توسعه کسب‌وکار شرکت worldsensing اسپانیا نیز حضور داشت که بر اهمیت استفاده از پلتفرم جابه‌جایی هوشمند برای کمک به بهبود ترافیک تأکید کرد.

به گزارش آی چیزها، فرانسس دومینگو در ابتدای سخنرانی خود از حضور در رویداد تهران هوشمند ابراز خرسندی کرد و گفت: تهران، تجربه خوبی برای من به عنوان کسی است که از ۱۰۰ شهر سراسر جهان دیدن کرده است.

 وی در توضیح عملکرد این شرکت گفت: ما در Worldsensing به ایجاد و خلق راهکارهای هوشمندانه برای هرچه بیشتر هوشمند کردن سیستم‌های شهری می پردازیم.

مدیر توسعه کسب و کار شرکت Worldsensing در ادامه به نمونه‌هایی از فعالیت مشاغل تاکسی‌های اینترنتی در سراسر جهان پرداخت و افزود: من مطمئن هستم که امروز همه ما تجربه زیادی در زمینه برخی از این سیستم‌ها داریم. شرکت‌های مختلفی در سراسر جهان مانند اسنپ امروزی در ایران وجود دارد که درحال تغییر کسب‌وکار تاکسی و حمل‌ونقل هستند. برخی دیگر نیز در حوزه به اشتراک گذاری دوچرخه مشغول فعالیت هستند که در برخی شهرهای اسپانیا مورد استفاده است.

وی همچنین به اسکوتر اشتراکی اشاره کرد که در برخی شهرهای جهان اجرایی شده است.

به گفته فرانسس دومینگو، تمام این موارد و مثال‌ها از نظر قیمت و کیفیت عرصه تحرک و جابه جایی را بسیار رقابتی کرده اند. در کوتاه مدت این اتفاق برای شهروندان بسیار خوب خواهد بود اما در دراز مدت ممکن است با عدم قابلیت کنترل کیفیت روبرو شود.

مدیر توسعه کسب‌وکار این شرکت اسپانیایی تأکید کرد: لازم است شهرها از اینکه تنها ارائه دهنده سرویس باشند فراتر روند و نسبت به چگونگی ارائه این خدمات و مدیریت آن حساس‌تر شوند. اما این اتفاق چگونه ممکن است؟

وی چند چالش بزرگ را بر سر راه سیستم‌های مدیریت شهری برشمرد؛ اول از همه اینکه هر شهری سیستم خودش را دارد و هرکدام مدیریت خاص خودش را می طلبد. دومین چالش، یکپارجه سازی عملیات در این سیستم‌ها است و در نهایت نحوه رگولاتوری، تنظیم مقررات و استاندارد کردن سیستم‌ها

به گفته فرانسس دومینگو این موارد چیزهایی هستند که ما نمی‌توانیم بگوییم کنترل کاملی برآنها داریم. اما برای اینکه شهرها بتوانند کنترل این موارد را دست بگیرند باید چند کار انجام دهد؛ جمع آوری داده، مقررات و تنظیم و فهم اثرات و اعمال آنها بر سیستم.

مدیر توسعه کسب‌وکار شرکت Worldsensing اسپانیا تأکید کرد: با کمک هوشمندسازی می‌توان به پایش تصادفات روزانه ثبت شده پرداخت و می‌توان حتی به علت تصادفات پرتکرار در محل‌های شخصی پی برد و از آنها بهره گرفت.

به گفته او با کمک پلتفرم جابه جایی هوشمند می‌توان بر اساس آنالیز وضعیت شهر به وضعیت ترافیک و تراکم آن پی برده و در نتیجه به بهبود ترافیک شهر کمک شایانی کرد.

گفتنی است فرانسس دومینگو در کارگاهی آموزشی در حاشیه رویداد تهران هوشمند در مورد حوزه بهبود ترافیک با کمک پلتفرم جابه جایی هوشمند سخن گفت.

خبرنگار: تمنا منصوری

بیشتر بخوانید:

برج میلاد میزبان دومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند‌ می‌شود

حناچی: تهران هوشمند عامل تحولی عمیق در زندگی شهروندان است

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.