نامه اعتراضی اتحادیه استارتاپ‌ها به رییس مجلس درباره یک مصوبه جنجالی

اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی در نامه‌ای خطاب به علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، خواستار حذف مصوبه اخذ مالیات از تبلیغ‌کنندگان بر بستر گوگل شد

نامه به شرح زیر است.

«جناب آقای لاریجانی

رئیس محترم مجلس شورای اسلامی با سلام

احتراماً پیرو مصوبه منتشر شده کمیسیون تلفیق مجلس مبنی بر الزام تبلیغ دهندگان در موتور جستجوی گوگل به پرداخت معادل ۵۰% هزینه تبلیغات به خزانه دولت به استحضار میرساند بر اساس اطلاعات واصله این طرح در مرکز پژوهش‌ های مجلس شورای اسلامی تهیه شده است و این در حالی است که بر اساس شواهد موجود از تشکل های فعال این حوزه هیچ گونه نظرخواهی صورت نگرفته است. حتی بر اساس اعلام رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، آن سازمان نیز در جریان این پیشنهاد قرار نگرفته است.

متاسفانه این طرح بدون کارشناسی موجب افزایش هزینه های کسب و کارهای نوپا، که در طول سالهای اخیر حداقل در کلام مسئولین مورد حمایت بوده است، خواهد شد. موتور جستجوی گوگل از سال های دور و بدون محدودیت در فضای مجازی ایران قابل دسترسی بوده است وکسب وکارهای مختلفی اقدام به برنامه ریزی جهت جذب کاربران خود در این فضا بوده و می باشند. حال جای سوال است که همکاران شما در مرکز پژوهش مجلس چه جایگزینی برای گوگل پیدا کرده اند که بخش خصوصی از آن بی خبر می باشد.

بدینوسیله خواهشمند است راهکاری اتخاذ فرمایید مصوبه کمیسیون تلفیق که به ضرر کسب و کارهای نوپا (استارتاپ ها) می‌باشد، حذف شود.»

 

خبر اخذ مالیات ۵۰ درصدی از تبلیغ دهندگان ایرانی بر بستر گوگل، که روز ۸ اسفند توسط مرکز پژوهش‌های مجلس منتشر شد، واکنش‌های شدید و منفی را به دنبال داشت.

سوال‌های زیادی از سمت فعالان دیجیتال مارکتینگ مطرح شد. سوالاتی مانند، چگونه می‌توانند میزان تبلیغات شرکتی را که در ایران دفتر ندارند اعلام کنند؟ معیار آن‌ها برای شناسایی تبلیغ‌دهنده چیست؟ در واقع سوال اصلی این است که آن‌ها قصد دارند از چه کسانی و با چه معیار استانداردی این مالیات را دریافت کنند؟

انجمن صنفی کسب‌وکارهای مجازی در بیانیه‌ای اعتراض خود را به این موضوع عنوان و تاکید کرده و که باید این پیشنهاد پس گرفته شود و از فعالین صنفی بابت این پیشنهاد و برهم زدن آرامش روانی آن‌ها ازشان معذرت خواهی شود.

بیشتر بدانید:

این ۵۰درصد پول زور است! 

با دست خود تیشه به ریشه قانون نزنیم 

اعتراض استارتاپ‌ها به یک مالیات عجیب!

با حضور کسب‌وکارهای فعال می‌توان کودکان کار را ساماندهی کرد

یک تصمیم عجیب: اخذ مالیات از استارتاپ‌ها به خاطر تبلیغ در گوگل!

نامه اعتراضی اتحادیه استارتاپ‌ها به رییس مجلس درباره یک مصوبه جنجالی
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.