واقعیت افزوده اپل؛ نویدبخش عصر جدیدی در ارتباطات و رانندگی

درآینده‌ای نه چندان دور ماشین شما هم می‌تواند با کمک فناوری اینترنت اشیا مانند گوشی آی‌فون و حتی خیلی بیشتر از آن برای شما کار کند؛ این امکان با واقعیت افزوده اپل بر روی شیشه جلو اتومبیل‌ها میسر می‌شود.

Patently Apple برای نمایش روی شیشه جلوی اتومبیل کاری کرده است که امکان نمایش نقشه و شرایط جاده در ماشین‌های خودران را به شما می‌دهد. پیش از این نیز، اپل ماشین‌های خودران را آزمایش کرده بود اما تا این اندازه و به صورت جدی وارد پروژه واقعیت افزوده نشده بود.

اما تازگی ها این خبر از اپل شنیده شده است که در آینده شما قادر خواهید بود تا با خیال راحت و با آرامش در ماشین بدون راننده خود بنشینید و در همان حال شاهد اطلاعاتی باشید که روی شیشه جلوی ماشین ظاهر می‌شود. (البته نباید خیلی هیجان زده شوید. شرکت‌ها بسیاری از اختراعات را هرگز به محصولات واقعی تبدیل نمی‌کنند). این کار یادآور پنجره‌های افزوده‌ای است که در سیستم فوق سریع هایپرلوپ پیشنهاد شده است. هایپرلوپ نوع جدیدی از حمل و نقل سریع است که توسط ایلان ماسک بنیانگذار شرکت‌هایی همچون تسلا موتورز، پی پل و اسپیس اکس مطرح شده‌است. بر اساس جایی که به آن نگاه می کنید و منظره بیرون از ماشین شما شاهد چیزهای مختلفی روی صفحه پیش رویتان خواهید بود.

در این فناوری که به گونه‌ای می توان آن را iCar نامید صفحه نمایش طوری تنظیم می‌شود که برای گفتگوی ویدیویی با فرد دیگری- حتی اگر در اتومبیل دیگری باشد- روی اپلیکیشن Face Time اپل امکان پذیر باشد. مطمئناً شما همچنان می‌توانید از گوشی همراه خود استفاده کنید اما اگر قرار باشد با ماشینتان نیز به راحتی با کسی صحبت کنید چرا این کار را نکنید؟

اینطور به نظر می‌رسد که اپل، دغدغه آن دسته از مسافرانی را دارد که از نشستن در وسیله نقلیه‌ای که خودش می‌تواند خود را براند نگران هستند؛ چرا که اعتماد کردن به وسایل خودمختار هم کار ساده‌ای نیست. اگر از حرکت چشم شما، حالت بدن و طرز قرار گیری آن، درجه حرارت، نرخ تنفس، چشمک زدن چشم یا ضربان قلب شما متوجه شود که سطح بالایی از استرس را تجربه می‌کنید، نمایش واقعیت افزوده اپل می‌تواند نمایش خود را تا جایی تغییر دهد که شما را آرام سازد.

یک سیستم ماشین خودران دیگر که Drive.ai نام دارد نیز می‌تواند رانندگی سه بعدی و داده‌های محیطی را روی یک صفحه نصب شده در ماشین نمایش دهد. نشان دادن یک بصری سازی ساده به مسافران کمک کنند تا احساس راحتی بیشتری کنند.

دقیقاً مشخص نیست که صفحه نمایش‌های واقعیت افزوده اپل چه شکلی است اما امیدوار هستیم که چیزی آرامش بخش باشد و کاری کند که فراموش کنید در ماشینی نشسته‌اید که راننده‌ای ندارد و خودش خودش را هدایت می‌کند!

منبع: Mashable

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.