پردیس سامیت ۲۰۲۰ برگزار شد

گردهمایی نقش‌‌آفرینان اصلی اکوسیستم کارآفرینی در پارک فناوری پردیس برگزار شد

رویداد پردیس سامیت ۲۰۲۰ که در روزهای ۲۴ و ۲۵ بهمن برگزار شد، به همت پارک فناوری پردیس و مرکز شتابدهی و نوآوری، به‌منظور گردهمایی کارآفرینان، تسهیلگران، مدیران شتاب‌دهنده، منتورها و…  برنامه‌ریزی و طراحی شده بود.

پردیس سامیت ۲۰۲۰، برای اولین بار دو گروه اصلی اکوسیستم، مدیران شتابدهنده‌ها و برگزارکنندگان رویداد را کنار هم جمع کرد که موجب هم‌افزایی و شبکه‌سازی برای فضای کارآفرینی کشور شد.

این رویداد با سخنرانی صفاری‌نیا، رئیس پارک فناوری پردیس با موضوع اجتماع‌سازی شروع به کار کرد.

سخنرانی مندیپ اوبرایان

پس از صفاری‌نیا مندیپ اوبرایان، نماینده یونیسف در ایران سخنرانی کرد. او به ظرفیت‌های اکوسیستم ایران اشاره کرد و از اقداماتی که برای کودکان در کنار یکدیگر می‌توانیم انجام دهیم، گفت. اوبرایان در ادامه سخنرانی خود گفت: «دفتر نوآوری یونیسف قصد دارد راهکارهای مقیاس‌پذیری برای سلامت کودکان از طریق استارتاپ‌ها ایجاد کند. صندوق مالی یونیسف آماده سرمایه‌گذاری در حوزه‌های علم داده، بلاکچین، هوش مصنوعی بر پایه نسخه‌های متن‌باز است.»

وی در ادامه افزود: «اکوسیستم کارآفرینی ایران پتانسیل بالایی دارد. با معاونت علمی و فرهنگی ریاست‌جمهوری و اتاق بازرگانی ایران برای ساخت اکوسیستم نوآوری در حوزه کودکان همکاری خواهیم کرد.»

بعد از سخنرانی نماینده یونیسف، تیم برگزارکننده پردیس سامیت از اولین سورپرایز خود رونمایی کرد. سورپرایز اول، اجرای تئاتر بود. پردیس سامیت با هوشمندی در قالب تئاتری کمدی به ضعف‌ و نقصان‌هایی اکوسیستم استارتاپی پرداخته بود.

پنل‌های پردیس سامیت ۲۰۲۰، یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این رویداد به انتخاب شرکت‌کنندگان است. در هر کدام از پنل‌ها یک موضوع از پیش انتخاب‌شده توسط صاحب‌نظران آن حوزه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

پنل بانوان

روز دوم پردیس سامیت، پنل ویژه بانوان طبق برنامه آغاز به‌کار کرد. پنل ویژه بانوان وجه‌تمایز پردیس سامیت۲۰۲۰ با پردیس سامیت‌های قبلی است، زیرا برای اولین بار به بانوان فعال در اکوسیستم فرصت داده شد از مشکلات و دغدغه‌های خود در فضای کارآفرینی کشور صحبت کنند. به همین منظور از زینب حمیدزاده، مشاور معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در امور بانوان دعوت شده بود. حمیدزاده در قسمتی از سخنان خود گفت: «‏از مجموع ۴۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان، ۱۰ درصد توسط بانوان تأسیس شده است. ایجاد توازن میان فعالیت کارآفرینی و نقش خانوادگی از دغدغه‌های بانوان کارآفرین است که روی عملکرد آن‌ها تأثیر می‌گذارد، در همین راستا در بخش امور بانوان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، برنامه توان‌افزایی بانوان فناور و خلاق در سه محور الگوسازی، ایجاد زیرساخت و شبکه‌سازی برای ایجاد بستر مناسب برای حضور بانوان را تعریف کرده‌ایم.»

معرفی بهترین رویدادها

در پایان روز دوم پردیس سامیت از رویدادهای برتر از نظر مخاطبان نقدیر شد که برندگان این نظرسنجی به شرح زیر است:

رویداد THL در گروه «جذب سرمایه»، رویدادهای «کارنامه»، «لنداستارز» و «دی ام پلاس» در گروه «انتقال تجربه»، رویداد «ریورس پیچ سیرنگ» در گروه «حل مسئله»، رویداد «کندو» در گروه «دورهمی»، رویداد «بالتازارکاپ» در گروه «مسابقه» و رویدادهای «کمپ بازاریابی دیجیتال»، «بوت کمپ اینترنت اشیا» در گروه «آموزشی» به‌عنوان رویدادهای برتر انتخاب شدند. همچنین در گروه «رویدادهای آخر هفته»، رویدادهای «نوآوران نوجوان» در حوزه نوجوان، «پروتون» در حوزه مدیریت کسب‌وکار، «کارآفرینی سلامت غرب کشور» در حوزه سلامت و «نشاط اجتماعی اردبیل» در حوزه اجتماعی.

در ادامه تصاویر رویداد پردیس سامیت ۲۰۲۰ را مشاهده کنید.

پردیس سامیت 2020

پردیس سامیت 2020

پردیس سامیت 2020

پردیس سامیت 2020

پردیس سامیت 2020

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.