چطور می‌توان عضوی از خانواده آروان شد و از امکانات آن استفاده کرد

سومین سوار ابرها در سال ۹۷،  ۵ اسفندماه در تالار وحدت تهران برگزار شد.

آروان در این رویداد، به مرور دستاوردهای یک سال گذشته، معرفی محصولات خود و خدماتی که در آینده در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد صحبت کرد.

پول برای استارتاپ‌ها خوشبختی نمی‌آورد

پویا پیرحسینلو؛ هم‌بنیان‌گذار و ناخدای اجرایی آروان در ابتدای رویداد سوار ابرها به توسعه‌ محصولات آروان در مسیر عرضه‌ زیرساخت یکپارچه‌ ابری اشاره کرد و ادامه داد: «تمام قول‌هایی که در سال گذشته و دومین رویداد سوار ابرها دادیم، محقق شده است. آروان روزانه به ۵ میلیارد درخواست پاسخ می‌دهد. ما می‌خواهیم پنل آروان را به جعبه آرزوها تبدیل کنیم و کاربران به هر تعداد سرور ابری که نیاز داشتند، در اختیارشان قرار گیرد و فضای ابری نامحدودی در اختیار داشته باشند.»

او در ادامه با بیان اینکه آروان در ۳۰ نقطه دنیا حضور دارد و یکی از اقتصادی‌ترین سرویس‌های ابری دنیاست و گفت: «با ارزش‌گذاری ۲۰۰میلیارد تومانی و جذب سرمایه‌ای بین ۲۰ تا ۴۰ میلیاردی از هلدینگ فناپ، ۴۷درصد از سهام این شرکت، در اختیار پاسارگاد و بیش از ۵۱ درصد در اختیار هم‌بنیان‌گذاران آروان است.»

پیرحسینلو در ادامه صحبت‌هایش به موضوع جذب سرمایه اشاره کرد و نظر خود را به این صورت بیان کرد: «افزیش سرمایه نباید باعث افتخار باشد، پول برای استارتاپ‌ها خوشبختی نمی‌آورد. سرمایه تنها مانند سوخت موشک است و این سوخت موشک نیست که ما را نجات می‌دهد بلکه خود موشک است.»

قدم زدن بر لبه فناوری‌های ابری

در بخش دوم این رویداد که قدم زدن بر لبه فناوری‌های ابری و اشتراک دانش نام داشت، فرهاد فاطمی، هم‌بنیان‌گذار و ناخدای فنی آروان به همراه جمعی از متخصصان فناوری ابری از ارائه سرویس‌های زیرساختی و محصولات جدید آروان صحبت کردند.

معرفی دو محصول جدید آروان

صابر مسگری، کدسالار آروان در سومین سوار ابرها از دو محصول جدید به نام‌های میگ‌میگ و OpenSesame صحبت کرد. میگ‌میگ محصولی است که وظیفه بالابردن سرعت لود شدن سایت را برعهده دارد و OpenSesame برای مشتریان سازمانی مانند بانک‌ها که امنیت اهمیت فوق‌العاده‌ای برایشان دارد مناسب است و ب.مشتریان آروان می‌توانند به‌کمک آن از تمامی امکانات سرویس‌های CDN و امنیت ابری آروان استفاده کنند بدون آن‌که کلید خصوصی‌شان (private key) را در اختیار آروان قرار دهند. به‌علاوه، وب‌سایت این مشتریان به‌کمک آروان شتابدهی می‌شود و از گواهی‌نامه‌ی معتبر SSL خود مشتریان استفاده می‌شود.

جایگاه دوم آروان پس از Youtube

احمدرضا ملاپور، شوالیه استریم آروان، با نشان دادن ویدیویی در سوار ابرها نتیجه‌ تغییراتی که به منظور از بین بردن latency در آروان اتفاق افتاده است را در مقایسه با بزرگ‌ترین عرضه‌کنندگان زیرساخت پخش زنده در دنیا مانند Wowza، Youtube، آمازون، پریسکوپ، فیسبوک و… به مقایسه گذاشت که در این مقایسه آروان با تاخیری زیر ۵ ثانیه پس از Youtube در جایگاه دوم قرار گرفت.

دسترسی به سایت‌هایی که به واسطه تحریم برای ایرانیان بسته شده است

وحید اشرفیان، استواردار آروان این سناریو را با استفاده از زیرساخت PaaS آروان که در سال آینده عرضه خواهد شد، توضیح داد: «کد شما به‌صورت اتوماتیک مستقیما روی یک زیرساخت ابری قرار می‌گیرد که تمامی مراحل Build و حتی اجرای تست نرم‌افزار شما، همین‌طور آماده‌سازی زیرساخت را به‌صورت خودکار برای شما انجام می‌دهد. شما هر سرویسی که احتیاج دارید را خیلی راحت تعریف می‌کنید، سرویس‌هایتان را به‌راحتی کنار هم قرار می‌دهید، با یک کلیک و با یک کامند،  Scaleمی‌کنید. سرویس پلتفرم ابری آروان تمامی این ویژگی‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد.»

اشرفیان در توضیح زیرساخت پلتفرم ابری آروان گفت: «این سرویس جدید تماما روی رایانش ابری آروان قرار دارد و شما هیچ محدودیتی در منابع زیرساختی نخواهید داشت. هم‌چنین با استفاده از این سرویس در دسترسی به هیچ سرویسی که به‌خاطر تحریم ایران را بسته، مشکلی نخواهید داشت.»

سکوی ابری آروان برای کسب‌وکارهای آنلاین

حامد ایروانچی، پیر فناوری آروان در رویداد سوار ابرها سخنرانی‌اش را با این جمله آغاز می‌کند که آروان هیچ‌وقت در مسیر تنها نبوده و به پیشینه‌ همکاری‌های CDN آروان با شرکت‌های زیرساختی اشاره کرد و توضیح داد که چگونه کسب‌وکارهای آنلاین در سکوی ابری آروان می‌توانند با استفاده از تکنولوژی‌های ابری آروان، Solutionهای بهتری به مشتریان‌شان بدهند: «آروان یک API در اختیار شما می‌گذارد و اضافه کردن رکورد DNS، فعال کردنCDN، ساختن سرور یا خاموش و روشن کردنش، تغییر قانون‌های فایروال، تعریف استریم پخش زنده، همه‌ با یه API Call انجام می‌شود و می‌توانید همه کارهای زیرساخت‌ را اتوماتیک کنید.»

ایروانچی در ادامه از عرضه‌ CDN Apps آروان و Server Image Marketplace آروان در سال آینده خبر داد که به کسب‌وکارهای آنلاین امکان می‌دهد این زیرساخت را از آن خود کنند و با نام تجاری خود از این بستر برای عرضه‌ محصولات‌شان بهره ببرند.

آروان در سال ۹۸، زمین بازی کسب‌وکارها

او در پایان این بخش از نامحدودی آرزوهایی گفت که می‌توان در سکوی ابری آروان محقق کرد: «در سال ۹۸، برنامه‌ ما این است که زیرساخت آروان زمین بازی شما شود. باری این کار فقط کافیست که خود را معرفی کنید و بگویید به چه صورت خلق ارزش می‌کنید. به این صورت شما عضوی از خانواده آروان می‌شوید و اسمتان در لیست همکاران ما می‌آید. در این صورت ما زیرساخت رایگان در اختیار شما خواهیم گذاشت وآشنایتان می‌کنیم و برای محصولات شما در کنار محصولات خودمان تبلیغ می‌کنیم. علاوه بر آن در توسعه‌ محصولات‌مان، به امکاناتی که شما نیاز دارید اولویت بیش‌تری می‌دهیم، و در زمان ارائه محصولات جدید آروان، شما اولین کسانی خواهید بود که به آنها دسترسی خواهید داشت.»

جذب سرمایه برای ۲۰ استارتاپ

پیر فناوری آروان، حاصل سکوی ابری آروان را برای کسب‌وکارهای آنلاین، نداشتن نگرانی از هزینه‌های زیرساخت ابری و تمرکز بر شراکت با آروان بیان کرد و خبر از تلاش برای تسهیل فرآیند جذب سرمایه برای ۲۰ استارتاپ برتر این خانواده داد: «هدف‌ ما این است که در سال ۹۸ بتوانیم برای ۲۰ تا استارتاپ برتر این خانواده که محصول‌شان به نتیجه، و البته به درآمد رسیده باشد، از سرمایه‌گذارها به‌طور متوسط ۱۰۰ میلیون سرمایه‌ اولیه به ‌شکل seed money جذب کنیم. به این دلیل که ما می‌توانیم برای سرمایه‌گذار باKPI  های واقعی وضعیت را شفاف کنیم و به این صورت فرآیند جذب سرمایه آسان‌تر خواهد شد.»

او در ادامه اشاره کرد که توافق‌های اولیه در این زمینه با شناسا، سرمایه‌گذار گروه مالی پاسارگاد، انجام شده است؛ و گفت: «البته از ورود سرمایه‌گذارهای دیگر هم استقبال می‌کنیم، تا به این صورت استارتاپ‌ها گزینه‌‌های بیش‌تری برای انتخاب داشته باشند که با کدام یک از سرمایه‌گذاران مایل به کار هستند.»

استارتاپ‌ها دنیای آینده را از نو می‌سازند

در بخش پایانی رویداد سوار ابرها ثمین زاهدانی، معمار فرهنگ آروان به روی صحنه آمد. او با اشاره به یادداشتی که در روز جهانی صلح با عنوان «استارتاپ‌ها برای صلح می‌جنگند، نه فناوری!» در بلاگ آروان منتشر کرده بود اشاره کرد و ادامه داد: «استارتاپ‌ها دنیای آینده را از نو می‌سازند اما نه به‌خاطر فناوری، بلکه به‌خاطر فرهنگ‌شان. تخریب خلاقی که باید از دل این فرهنگ برآید بیش‌تر از هر چیزی یک بازتعریف از ساختار قدرت و ثروت است.»

معمار فرهنگ آروان گفت: «استارتاپ‌ها به‌دلیل ویژگی فناورانه‌شان کم‌ترین تاثیرگیری از قدرت‌های متمرکز را دارند و حتی در مواردی ذات فناوریشان، کنترل‌ناپذیر و نامتمرکز است و مهم‌تر اینکه به‌شکل توزیع‌شده و با فراوانی بسیار بالا ایجاد می‌شود. اگر قدرت‌ها پیش از این می‌توانستند با ایجاد رانت در بخش‌های مختلف بیزینس‌های سنتی، آن بخش‌ها را تصاحب کنند، در این دنیای «نو»، از تکرار آن نقشه‌ها ناکام خواهند ماند. همین‌طور که می‌بینید، جهان پر از مثال شبه استارتاپ‌های شکست‌خورده‌ دولتی است.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.