تولید انیمیشن و موشن گرافیک با گگلی

گفتگویی کوتاه با بنیانگذار استارتاپ گگلی  

استارتاپ گگلی در زمینه تولید انیمیشن و موشن گرافیک در پارک علم‌و فناوری استان مازندران فعالیت می‌کند. فاطمه سلیمانی، سمیراکردجهان و سبیکه نبوی در سال ۹۷ این استارتاپ را راه‌‌‌‌‌‌‌‌‌اندازی کردند. با فاطمه سلیمانی بنیانگذار این استارتاپ به گفتگو نشستیم تا برایمان از فضای حاکم بر اکوسیستم استارتاپی مازندران بگوید.

بنیانگذار استارتاپ گگلی در رابطه با شکل‌گیری این استارتاپ گفت:«ایده شکل‌گیری استارتاپ گگلی که یک استارتاپ در زمینه  تولید انیمیشن و موشن گرافیک است از دو سال پیش شکل گرفت. تقریبا از تیرماه سال ۹۷ به صورت جدی تصمیم گرفتیم تبدیل به یک تیم شویم و نامگذاری کردیم و شروع بکار کردیم . ما در آغاز کار، اسپانسر مالی و پشتیبان فنی نداشتیم و به دنبال مکانی برای شروع فعالیت بودیم که در این میان با پارک علم و فناوری استان مازندران آشنا شدیم و ایده‌هایمان را مطرح کردیم و پشتیبانی بسیار عالی از آن‌ها دریافت کردیم و به این دلیل که در خود پارک مستقر شدیم مورد اعتماد بیشتری قرار گرفتیم.»

سلیمانی در رابطه با جذب سرمایه برای استارتاپشان گفت: «ما سعی کردیم براساس تولیداتی که در زمینه تولید انیمیشن و موشن گرافیک داریم جذب سرمایه را انجام دهیم. به دنبال جذب سرمایه همچنان هستیم و برنامه داریم تولیدات سطح بالا و جذابی داشته باشیم که بر مبنای این تولیدات بتوانیم پیشنهاد سرمایه‌گذاری دریافت کنیم.»

سلیمانی همچنین در رابطه با رسیدن به نقطه سر‌به‌سر اینگونه توضیح داد : «بله به نقطه سر‌به سر رسیده‌ایم اما در حال حاضر تمرکز مجموعه ما بیشتر برروی  تولید محصولات جذاب‌تر برای جذب بهتر سرمایه گذاران است.»

سلیمانی چالش‌های پیش‌روی استارتاپ‌ گگلی را بیشتر از سمت مشتریان و در زمینه پذیرش قیمت‌ها بیان کرد و همچنین اضافه کرد: «چالش دیگر اینکه مجوز گرفتن از سازمان‌های دولتی روند شفاف و روشنی ندارد. استارتاپ ما در زمینه انتخاب برای دریافت مجوز به عنوان یک شرکت و یا از طریق وزارت ارشاد دچار دوگانگی شد و این فرآیند برای ما بسیار زمانبر بود.»

بنیانگذار گگلی در انتها به اکوسیستم استارتاپی خصوصا استارتاپ‌های شهرستانی اینگونه توصیه کرد: «بچه‌های استارتاپی ساکن در پارک علم وفناوری مازندران بسیار یکدل و صمیمی و یکپارچه و هماهنگ هستند پیشنهادم این است که سایر استارتاپ‌های فعال در پارک‌های علم و فناوری سایر شهرها با همدلی و صمیمیت در کنار یکدیگر فعالیت داشته باشند تا با هم به رشد و تعالی برسند.»

گفت‌وگو: هدی فالنجی

مطالب مرتبط:
۳ نظرات
  1. نازنین می گوید

    همینکه چهارتا دختر ایرانی یه استارتاپ رو باهم راه انداختن باید بهشون خیلی تبریک گفت. توی اکوسیستم استارتاپی که تبعیض جنسیتی بیداد می کنه این خودش یه کار بزرگه. برای استارتاپ گگلی و تیمشون آرزوی موفقیت دارم

  2. زهرا نادری می گوید

    تبریک به شما دختران شجاع ..براتون آرزوی موفقیت می‌کنم

  3. Mop190 می گوید

    بچه ها خسته نباشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.