سرمایهگذاری اسمارتآپ ونچرز روی دیجی زرگر
اسمارتآپ ونچرز اولین سرمایهگذاری خود در سال ۹۹ را با سرمایهگذاری در استارتاپ دیجیزرگر انجام داد
اسمارتآپ ونچرز با همکاری شتابدهنده اکسل روی دیجی زرگر، پلتفرم اتصال فروشندگان طلا و جواهر به خریداران آنلاین، سرمایهگذاری کرد.
سرمایه گذاری بر روی این استارتاپ مستقر در اصفهان، طی همکاری بین اسمارتآپ ونچرز و شتابدهنده اکسل صورت گرفته است و سومین سرمایهگذاری اسمارتآپ بر روی استارتاپهای خارج از تهران است. اسمارتآپ پیش از نیز «کمدا» و «سلام ساختمان» را از اکوسیستم استارتاپی شیراز و مشهد در پورتفو خود جای داده بود.
دیجی زرگر چیست و چگونه کار میکند؟
داستان شکلگیری دیجی زرگر به سال ۹۵ برمیگردد، زمانی که تیم دیجی زرگر به این نتیجه رسیدند که علیرغم وجود بازار بزرگ مصرف طلا و جواهر در کشور، ضعفهایی مثل عدم شفافیت قیمتها و عدم دسترسی به تنوع بالای محصولات تولید شده در کشور در یک ویترین جامع برای همه مصرف کنندگان، دغدغه بزرگی برای مصرف کنندگان این بازار شکل داده است. از سوی دیگر عدم توجه کافی به بازار آنلاین از سمت تولیدکنندگان و فروشندگان در یکی از قدیمیترین و سنتیترین اصناف کشور باعث از دست رفتن فرصتهای بسیاری برای فعالین این صنف شده بود. دیجی زرگر برای رفع این دغدغه طی سال ۹۵، توانست یک پلتفرم آنلاین فروش طلا و جواهر آنلاین توسعه دهد و از اواسط سال ۹۶ آن را به بازار عرضه کند.
محمد پارساخو، مدیرعامل و همبنیانگذار دیجیزرگر درباره سرمایهگذاری اسمارتآپ بر دیجی زرگر میگوید: «دیدگاه ما در دیجی زرگر همواره رشد ارگانیک بوده و برای تامین مالی هم نگاه بوتاسترپ داشتیم با این حال به علت مزایای جذب سرمایهگذار هوشمند همواره نیمنگاهی به این مساله داشتیم و در سال ۹۸ با چندین سرمایه گذار صحبت کردیم؛ هم از جنس سرمایهگذاران واقعی اکوسیستم استارتاپی کشور و هم از جنس سرمایهگذارنماهایی که در این اکوسیستم وجود دارند. در نهایت توانستیم با اسمارتآپ که از خوشنامترین سرمایهگذارانی است که در این اکوسیستم میشناختیم به توافق برسیم.»
مطالب مرتبط:
جذب سرمایه جدید استارتاپ کارچین رقیب دیجیکالا با سرمایهگذاری آپ آمد سرمایهگذاری زرینپال روی دو استارتاپ فینتکی سرمایهگذاری اسمارتآپ روی استارتاپ همراه مکانیک دکتر ساینا، انتخاب جدید اسمارتآپ ونچرز برای سرمایهگذاری در حوزه سلامت
پارساخو همچنین افزود: «قطعا آغاز همکاری با اسمارتآپ و ورود تجربه و دانش فنی توسعه و رشد کسبوکار موجود در این مجموعه و به دنبال آن امکان استفاده از تجربیات موفق چند استارتاپ دیگر، میتواند سرعت رشد دیجی زرگر در این راه پر فراز و نشیب را دوچندان کند. این استارتاپ در برنامههای آتی خود مواردی چون تکمیل پلتفرم آنلاین و ایجاد امکان فروش تمامی محصولات و ابزارهای ساخت طلا و همچنین طراحی اپلیکیشن مختص به تامین کنندگان جهت تسهیل ورود به عرصه فروش آنلاین محصولات را جا داده است. امید است با جذب سرمایه و طی برنامهریزیهای انجام شده، طی دو سال آتی به بیشترین حجم فروش آنلاین طلا و جواهر در کشور دست پیدا کنیم. این استارتاپ در حال حاضر به تهران و اصفهان خدمتدهی میکند و گسترش فعالیت به سراسر کشور را در برنامههای آتی خود قرار داده است.»
گفتنی است که اسمارتآپ کار خود را با همت محمد احمدی از سال ۹۴ به عنوان سرمایهگذار خطرپذیر آغاز کرد و طی فعالیت خود علاوه بر سرمایهگذاری و تزریق پول به استارتاپها، خدمات غیر پولی و Non_cash خود را نیز به استارتاپهای پورتفو خود ارائه میکند. این خدمات در ۴ بخش منتورینگ، منابع انسانی، مالی و حقوقی و کمک به دریافت سرمایه راند بعد هستند.