رویداد تجارت الکترونیک و صنعت FMCG کشور برگزار شد

گروه دیجی‌کالا، دوازدهم و سیزدهم اسفند ۱۳۹۷ میزبان کارآفرینان و مدیران صنایع کالاهای تند مصرف کشور (FMCG) در مرکز پردازش کالای دیجی‌کالا بود. این گردهمایی به منظور ایجاد ارتباط موثر با صاحبان این صنایع و تعامل سازنده میان صنایع FMCG و دیجی‌کالا به عنوان بزرگترین پلتفرم تجارت الکترونیک ایران، برگزار شد.

۱۲هزار تنوع محصول در سوپر مارکت دیجی‌کالا

این رویداد با خوشامدگویی روزبه عباسی، مدیر FMCG دیجی‌کالا و ارائه توضیحاتی در مورد این بخش که حدود چهار ماه پیش به گروه دیجی‌کالا اضافه شده است، آغاز شد. مدیر FMCG دیجی‌کالا، در مورد تغییراتی که در آینده خرده‌فروشی کالاهای تند مصرف در کشور ما ایجاد خواهد شد، گفت: «سوپرمارکت آنلاین دیجی‌کالا یا همان دیجی‌کالا فِرش با اضافه شدن محصولات غذایی تازه، به طور رسمی افتتاح شد. این سوپرمارکت امکان ارسال سه ساعته همه محصولات FMCG در تهران و کرج را فراهم می‌کند. در چهار ماه گذشته دیجی‌کالا فِرش هم از نظر تنوع محصولات و هم از نظر کیفیت ارائه خدمات به مشتری، به بزرگترین سوپرمارکت کشور تبدیل شده است. در حال حاضر سوپر مارکت دیجی‌کالا با ۱۲ هزار تنوع محصولی و ۴۸۲ برند در گروه محصولات سوپرمارکتی، بزرگترین فروشگاه مواد غذایی و سایر محصولات سوپر مارکتی کشور است.»

رویداد تجارت الکترونیک و صنعت FMCG کشور
سعید رحمانی خضری

مقصد نهایی خرید اینترنتی

در ادامه این رویداد، سعید محمدی، مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار دیجی‌کالا، در مورد اهداف دیجی‌کالا برای توسعه بخش FMCG و برنامه‌های آینده گروه دیجی‌کالا صحبت کرد. مدیرعامل دیجی‌کالا، چشم‌انداز این مجموعه را تبدیل شدن به مقصد نهایی خرید اینترنتی عنوان کرد و گفت: «در راستای این هدف، بخشی از محصولات مورد نیاز سبد خرید مصرف‌کنندگان در دیجی‌کالا موجود نبود و ایده راه‌اندازی دیجی‌کالا فِرش از همین جا شروع شد. در واقع این محصولات نیاز روزمره مصرف‌کنندگان را تامین می‌کنند.»

به گفته او دیجی‌کالا در تلاش است تا با همکاری صنایع FMCG کشور، امکان حضور پررنگ و استفاده این برندها از ظرفیت‌های فضای آنلاین فراهم کند؛ همچنین دیجی‌کالا با توجه به نیاز همه مشتریان خود، به دنبال ایجاد تجربه یکپارچه از خرید و تکرار مداوم تجربه خوشایند کاربران است.

سعید محمدی حمایت از برندهای ایرانی را یکی مهم‌ترین اهداف گروه دیجی‌کالا دانست و اعلام کرد که تمامی ظرفیت‌های ایجاد شده در اختیار برندهای صنایع غذایی کشور قرار دارد.

موفقیت دیجی‌کالا با حضور برندهای ایرانی

این رویداد با بازدید مدیران و صاحبان صنایع FMCG از مرکز پردازش کالای دیجی‌کالا ادامه پیدا کرد. در این بازدید مهمانان از Inbound، Outbound  و کارخانه محتوا بازدید کردند. در پایان هم سعید رحمانی، رئیس هیات مدیره گروه دیجی‌کالا، از تلاش بی‌وقفه مدیران دیجی‌کالا از ابتدای تاسیس تاکنون برای توسعه یک کسب‌وکار موفق گفت و بر این نکته تاکید کرد که در دیجی‌کالا بدون حضور برندهای ایرانی، موفقیت به دست نمی‌آید.

دیجی‌کالا، میزبان برندهای FMCG در کشور

دیجی‌کالا در این رویداد میزبان صاحبان و مدیران شرکت‌هایی مانند کاله، گلستان، میهن، چی‌توز، هنکل، نستله، دلپذیر، سن ایچ، ، گلپخش، پگاه، دراژه، بل روزانه، دنون لبنی، سان استار، اوجان، سحرخیز، گرجی، رامک، مهرام، آماده لذیذ، گلرنگ، ، GSK، چوپان، زرماکارون، شمس و یونیلیور و … مهمانان بود  در پایان این رویداد از صاحب‌نظران صنعت FMCG  کشور خواسته شد تا نظرات و پیشنهادات خود را در رابطه با آینده همکاری این صنعت با حوزه تجارت الکترونیک مطرح کنند.

دیجی‌کالا، میزبان کارآفرینان و مدیران صنایع کالاهای تندمصرف کشور
دیجی‌کالا، میزبان کارآفرینان و مدیران صنایع کالاهای تندمصرف کشور

کلان‌داده‌هایی که دیجی‌کالا دراختیار دارد

حمیدرضا منصوریان، مدیرعامل شرکت فرآورده‌های لبنی کاله: «احساس من این است که دیجی‌کالا با توجه به کلان داده‌هایی (Big data) که در اختیار دارد، می‌تواند استراتژی و برنامه‌ریزی برای برندها در این زمینه انجام دهد. در صنعت FMCG کالاهایی داریم که سهولت دسترسی و لذت خرید در آنها بسیار اهمیت دارد. با توجه به اینکه مشتری دیجی‌کالا یک مشتری مدرن است، می‌تواند گروه هدف قسمتی از کالاهای تند مصرف قرار بگیرد که دیجی‌کالا خدمات آن را ارائه می‌دهد.»

استفاده از تکنولوژی و ربات‌ها در مرکز پردازش

مجید اکحوان، مدیرعامل شرکت پخش پگاه: «پشت این پلتفرم باید لجستیک بسیار قوی وجود داشته باشد. در بازدید امروز هم سیستم لجستیک را کلاسه شده و کامپیوترایز دیدم. توسعه مکانیزه و استفاده از ربات‌ها در مرکز پردازش، قطعا آینده خوبی را برای این صنعت رقم خواهد زد. در مورد کالاهای تند مصرف مساله اصلی هزینه‌های بسیار بالای نگهداری و لجستیک است که حتما دیجی‌کالا به این موضوع فکر کرده است و شاید قسمتی از این هزینه عملیات با افزایش قیمت برند جبران می‌شود. با این حال اگر در رساندن کالا و خدمات به مشتری از تکنولوژی استفاده نشود، امکان جبران هزینه عملیات بالا در این بخش وجود ندارد.»

فرصت‌های مناسب برای توسعه بازار آنلاین کشور

فرزاد سحرخیز، عضو هیات مدیره شرکت گروه سحرخیز: «امروز بازار آنلاین در کشور ما رو به رشد است و فرصت‌های مناسبی برای توسعه این بازار وجود دارد و ما هم به عنوان تامین‌کننده بخشی از کالاهای تند مصرف پشتیبان این بازار خواهیم بود. موضوعی که ما در فروشگاه‌های زنجیره‌ای با آن روبه‌رو هستیم، رقابت و نگاه صرفا سودآور به تامین‌کننده‌ها و تلاش برای داشتن سهم بیشتر در سود فروش کالاها است.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.