شخصی‌سازی خرید با کمک اینترنت اشیا در چین ممکن شد

دو شرکت بزرگ چینی و آمریکایی قصد دارند خرید کردن را با کمک اینترنت اشیا شخصی‌سازی کنند. شرکت چینی «جی‌دی.کام» (JD.com) که  پس از «علی‌بابا» دومین سرمایه‌گذار بزرگ چین است، قصد دارد با یک غول فناوری آمریکایی یعنی شرکت «اینتل» (Intel) همکاری کند.

جی‌دی و اینتل قصد دارند با همکاری یکدیگر، سیستمی ابداع کنند که اینترنت اشیا را به فرایند خرده‌ فروشی وارد می‌کند. این طرح، نسل جدیدی از دستگاه‌های فروش خودکار را در بر دارد و ترکیبی از مزایای تجارت الکترونیک با خرده فروشی است.

با این کار مشتریان می‌توانند محصول موردنظر خود را سفارش دهند و برای خرید به فروشگاه‌ مراجعه کنند تا بدون طی کردن مرحله بررسی از مزایای قفسه‌های هوشمند برخوردار شوند و یا محصولات را پیش از خرید امتحان کنند.

در بیانیه‌ای که توسط این دو شرکت منتشر شده، آمده است: این آزمایشگاه، نسل جدیدی از دستگاه‌های فروش خودکار، رسانه و راه‌های تبلیغاتی و همچنین فناوری را ارائه می‌دهد تا در فروشگاه‌های آینده مورد استفاده قرار گیرند.

پشتیبانی شرکت جی‌دی بر عهده شرکت هلدینگ «تنسنت» (Tencent) است و ارزش آن، به ۳۰ میلیارد دلار می‌رسد. این شرکت در حال حاضر همکاری خود را با اینتل آغاز کرده است. آزمایشگاه مشترک این دو شرکت، بر گرفتن پروژه‌های بیشتر و سهولت معرفی محصولات به بازارهای جهانی تمرکز دارد.

جی‌دی، اجرای پروژه خود را از هفت فروشگاه در چین آغاز کرده و در نظر دارد با گسترش کار خود، این تعداد را به ۳۰ برساند.

منبع: ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.