شورای حل اختلاف شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان تاسیس شد

راه‌حلی برای حل اختلافات هزاران مخترع و شرکت‌های دانش‌بنیان

مجتمع شورای حل اختلاف شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان، برای نخستین بار در ایران، به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پارک فناوری پردیس و قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران، در پارک فناوری پردیس شروع به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، این شورا با هدف سیدگی تخصصی به اختلافات مخترعان و شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه علم و فناوری طراحی و اجرا شده است. با وجود هزاران مخترع و شرکت دانش‌بنیان در سراسر کشور، به ویژه در پارک‌های فناوری و علم و فناوری و ضرورت تاسیس این شورا بیش از پیش احساس می‌شد.

نحوه رسیدگی به شکایات

قضات این شورا طبق مواد ۹ و ۱۱ قانون شوراهای حل اختلاف و ماده ۸ قانون، به درخواست اشخاص حقیقی و حقوقی، امکان رسیدگی به اختلافات و ایجاد صلح و سازش در کلیه امور مدنی و حقوقی، کلیه جرائم قابل گذشت و جنبه خصوصی جرائم غیرقابل گذشت را نیز خواهند داشت.

در صورتی که در تمامی قرادادهای بین اشخاص حقیقی و حقوقیِ فعال در جامعه علمی کشور، شرط داوری شورای حل اختلاف شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان لحاظ شود، طرفین قرارداد امکان بهره‌مندی از مزایای تخصصی شورا را دارند. همچنین امکان مراجعه به شورا، در صورت عدم پیش‌بینی نقش داوری برای شورا در قرارداد، بعد از وقوع اختلاف وجود دارد.

مطالب مرتبط:
فروش ۸۳۰۰ میلیاردتومانی شرکت‌های پارک پردیس
اولین فراصندوق کشور رونمایی شد
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.