هنریتو سلیقه مشتری را می‌شناسد

مصاحبه با هلیا بیسادی و آرش رضایی بنیانگذاران استارتاپ هنریتو

ایتو‌سافت درواقع یک مجموعه استارتاپی است که از تابستان  ۹۸ فعالیت خود را زمینه هوش‌مصنوعی و تحلیل داده آغاز کرده است و تا امروز محصولاتی از قبیل گیمیتو، پروازیتو، داستانتیو و هنریتو را ارائه کرده است. استارتاپ هنریتو یکی از استارتاپ‌های مجموعه ایتوسافت، در واقع یک پلتفرم فروش آنلاین صنایع دستی و کارهای هنری مثل مجسمه، دیوارکوب و…. است.  هلیا بیسادی و آرش رضایی بنیانگذاران ایتوسافت هر دو دانشجوی مهندسی برق دانشگاه شهید بهشتی هستند که این مجموعه استارتاپ‌ها را راه‌اندازی کرده‌اند. با این دو به گفتگو نشستیم تا برایمان از تجربه فعالیت در اکوسیستم استارتاپی بگویند.

ایده ایتوسافت چطور شکل گرفت؟

هدف ما از راه‌اندازی ایتو‌سافت استفاده از  هوش مصنوعی برای تحلیل داده بر مبنای ماشین لیرنینگ بوده است که ما سعی کردیم آن را در قالب محصولات مختلف ارائه کنیم. یکی از کارهایی که در ایتوسافت توسعه پیدا کرده هنریتو است که ایده آن از پاییز امسال شکل گرفته است. از دیگر محصولات ایتو سافت می‌توان داستانیتو، گیمیتو و پروازیتو را نیز نام برد. گیمیتو یک پلتفرم بازی‌سازی رندم است که دو محصول آن پروازتیو  و ژلیتو با تمرکز بر روی تحلیل کاربر ساخته شده است. در واقع در پروازیتو هیچ دو کاربری روند بازی یکسانی نخواهند داشت و براساس الگوریتم هوش مصنوعی و بر مبنای دومرحله‌ای که فرد بازی می‌کند مراحل بعدی به صورت شخصی‌سازی شده و با تحلیل به او پیشنهاد خواهد شد.

مطالب پیشنهادی:
هنر ایرانی با چاپلی
رستوران‌داری با سفره‌چی 

هنریتو را چه طور معرفی می‌کنید؟

هلیا بیسادی: هنریتو استارتاپی است که ما در راستای حمایت از تولید ملی راه‌اندازی کردیم و این استارتاپ کسب‌وکارهای کوچک خانگی را که کارهای دستی و هنری با رنگ‌های متنوع و تولیدات خانگی ارائه می‌دهند در قالب یک پلتفرم جمع آوری کرده و به هر کدام از این کسب‌وکارهای یک صفحه در سایت هنریتو ارائه داده است. استارتاپ‌های خانگی  می‌توانند محصولاتشان را  در صفحه خود در سایت هنریتو به‌فروش برسانند.

هنریتو مشکلاتی که فروشنده‌های محصولات هنری در بستر اینستاگرام دارند مانند عدم وجود درگاه پرداخت امن و امکان فیشینگ را برطرف کرده است و مشتریان این دسته از محصولات می‌توانند در این پلتفرم با اعتماد بیشتری خرید خود را انجام دهند.

فرآیند ارائه خدمات در هنریتو به چه صورت است؟

سلیقه کاربر بعد از ورود به سایت، گشتن و سرچ در آن و دیدن محصولات مختلف مورد آنالیز قرار می‌گیرد و با توجه به رنگ، نوع محصول و حتی نقاشی موردعلاقه کاربران به‌طور منحصر بفرد به آن‌ها محصولات پیشنهاد می‌شود.

دسته‌بندی محصولات هنریتو به چه صورت است؟

محصولات ما در حال حاضر شامل مجسمه، شال و نقاشی و صنایع دستی است اما در آینده به این دسته،  موارد دیگری از صنایع دستی هم اضافه خواهد شد.

در حال حاضر تیم ایتوسافت چند نفر است؟

یک تیم چهار نفره هستیم، من و خانم بیسادی بنیانگذار و سهامدار هستیم و دیگر اعضا مانند توسعه‌دهنده‌های وب به‌صورت پروژه‌ای با ما همکاری می‌کنند.

در حال حاضر هنریتو چه تعداد کاربر دارد؟

در حال حاضر ۳۰-۴۰ نفر کاربر داریم که تا امروز این مشتریان تحلیل و دسته‌بندی هم شده‌اند.

هنریتو در چه قالب‌هایی فعالیت دارد؟

علاوه بر وب در قالب یک اپلیکشین هیبریدی هم فعالیت داریم.

برای ایتوسافت جذب سرمایه کرده‌اید یا با سرمایه شخصی شروع کردید؟

از ابتدا با سرمایه شخصی بوده است اما در حال حاضر در مرحله ارزیابی محصولاتمان توسط شتاب‌دهنده شریف هستیم.

چالش اصلی ما همیشه عدم وجود سرمایه‌گذار مناسب بوده است و شاید تا امروز چند بار ایده‌هایمان رد شد و مجبور به تغییر آن‌ها شدیم. به علاوه حتی هزینه‌های مربو ط به اجاره سرور هم کاملا شخصی پرداخت کرده‌ایم. محصولاتمان مانند گیمیتو و داستانتیو بخاطر نبود سرمایه‌گذار مناسب  به حالت تعلیق درآمده‌اند.

پردرآمدترین محصول ایتو‌سافت چه چیزی بوده است؟ چه زمانی و با کدام محصول به نقطه سربه‌سر می‌رسید؟

هنریتو شاید پردرآمدترین محصول ما بوده است و البته با ایتوسافت توانستیم کارهای اختصاصی  جانبی برای کسب درآمد انجام دهیم.

ما در هنریتو به دنبال هستیم که دسته‌بندی محصولاتمان گسترده‌تر شود و پردازش تصویر هم به بخش تحلیل داده اضافه کنیم.  اما ۶ماه بعد از جذب سرمایه و آغاز فعالیت‌های بازاریابی و تبلیغات به‌صورت جدی به نقطه سربه‌سر خواهیم رسید.

مدل درآمدزایی شما به چه صورت است؟

چهار محصول اولیه از طرف ما برای مشتری کاملا رایگان بود و در محصولات بعدی به‌صورت کمیسیونی ۱۰ درصد از فروش به ما تعلق می‌گیرد.

تا امروز با چه چالش‌هایی روبرو بوده اید؟

چالش اصلی ما همیشه عدم وجود سرمایه‌گذار مناسب بوده است و شاید تا امروز چند بار ایده‌هایمان رد شد و مجبور به تغییر آن‌ها شدیم. به علاوه حتی هزینه‌های مربو ط به اجاره سرور هم کاملا شخصی پرداخت کرده‌ایم. محصولاتمان مانند گیمیتو و داستانتیو بخاطر نبود سرمایه‌گذار مناسب  به حالت تعلیق درآمده‌اند.

چالش دیگر ما جذب  نیروی حاذق برای بازاریابی، مارکتینگ و تحلیل بازار است.  ما بسته به تخصصی که داریم  بیشتر بر روی بخش‌ها فنی متمرکز بوده‌ایم و البته به دلیل هزینه‌های بالای تبلیغات نتوانستیم  به‌صورت جدی وارد بازار شویم.

گفت‌وگو: بنت‌الهدی فالنجی

۳ نظرات
  1. رضایی می گوید

    قیمت ،چیزی است که شما پرداخت میکنید و ارزش چیزی است که بدست می آورید
    موفق باشید👏👏

  2. ایرانی می گوید

    افتخارآفرینان ایرانی و باعث و بانی امید و دلگرمی .تبریک به خانواده محترمشون و تشکر بابت تربیت چنین فرزندانی

  3. سپهر گلستانیان می گوید

    حالا نمی‌دونم خدماتشون چجوریه ولی این اسم‌ها نهایت بی‌خلاقیتی در انتخاب اسم رو نشون میدن.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.