کاهش ۸۱ درصدی مراجعه به مراکز درمانی در زمان شیوع کرونا

گزارش مسیریاب بلد از کرونا و تاثیر قرنطینه

سال ۹۸ ، سالی پر از چالشی برای کسب‌وکارها بود و علیرغم همه خوش‌بینی‌های کسب‌وکارها به‌خصوص شرکت‌های آنلاین برای این سال، اتفاقای غیر منتظره‌ یکی پس از دیگری این امیدها را کم‌رنگ‌تر می‌کرد. اما شاید شب عید فرصت خوبی برای جبران بخشی از این خسارت‌ها بود که شیوع بیماری کرونا، آخرین فرصت را هم از این کسب و کارها گرفت. بسیاری از استارتاپ‌ها برای بقا و گذر از این دوران دست به تعدیل نیرو زدند و برخی از آن‌ها هم به تعطیلی کشیده شدند.

نزدیک به دوماه است که بسیاری از کشورها از جمله ایران با این بیماری درگیر هستند و به تاکید فراوان ستاد مقابله با کرونا و با اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، از حضور در اجتماعات پرهیز می‌کنند. در همین راستا نقشه و مسیریاب بلد گزارشی مبنی بر برررسی تاثیر فاصله‌گذاری اجتماعی، کاهش تردد شهروندان و تعامل افراد در بیرون از منزل در حوزه‌های مختلف ارائه داده است. این گزارش بر اساس تعداد مسیریابی‌های انجام شده از اوایل اسفند تا پایان تعطیلات نوروز۹۹ است.

به گزارش آی‌چیزها، نتیجه گزارش اپلیکیشن بلد نشان می‌دهد که مراکز خرید و سینماها با ۹۶ درصد کاهش تردد در رتبه اول، مساجد و ایستگاه‌های مترو به‌ترتیب با ۹۳  و ۹۲درصد کاهش تردد در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.

طبق گزارش بلد و قابلیتی که پیش‌تر به این اپلیکیشن اضافه شده است،  از میان ۱۰۰ نقطه پرتردد ، بیش از ۵۰  نقطه شامل مراکز درمانی و بیمارستان‌ها می‌شود که طبق گزارش جدید که ارائه شده است این مراکز درمانی با کاهش مراجعه ۸۱ درصدی روبرو بوده است.

بر اساس این گزارش رستوران‌ها و کافه‌ها، ۹۱ درصد کاهش مراجعه داشته است. گفتنی است که طبق گزارش‌های فعالان کسب‌وکارهای اینترنتی، سفارش آنلاین غذا نیز با کاهش ۷۰ درصدی روبرو بوده است که منجر به تعطیلی چیلیوری، که یکی از سرویس‌های اصلی این حوزه است، شد. در این گزارش آماری آمده است که مراجعه به سوپرمارکت‌ها، هم کاهش ۶۳ درصدی را تجربه کرده‌اند که البته می‌توان گفت مردم برای تامین نیازهای خود از مراجعه به سوپرمارکت‌ها ناگزیر هستند.

با اعلام ممنوعیت مراجعه به مراکز تفریحی توسط ستاد مقابله با کرونا، بر اساس آماری بلد، ورود به پارک‌ها با کاهش ۸۶ درصدی روبرو شده است. همچنین مراجعه به جایگاه‌های سوخت هم ۸۶ درصد کاهش داشته است. مراجعه به شعب بانک‌ها نیز در یک ماه اخیر، نیز کاهش ۸۰ درصدی داشته است.

اخبار اکوسیستم استارتاپی ایران را در سایت آی‌چیزها بخوانید

به‌نظر می‌رسد این شرایط فرصت خوبی برای کسب‌وکارهای اینترنتی بود که خودی نشان دهند و به کمک مردم بیایند، در این راستا کمپین‌هایی مانند «از خانه بخریم»، «در خانه بمانیم و سفر کنیم» و … برای اطلاع‌رسانی به مردم تشکیل شده است. طبق گزارش‌های داده شده توسط مدیران استارتاپی، برخی از کسب‌وکارهای اینترنتی در حوزه‌های سوپرمارکت آنلاین، آموزشی و تلویزیون‌های اینترنتی توانسته‌اند رشد خوبی را در این دوران تجربه کنند. اما به برخی دیگر از حوز‌ه‌ها مانند حوزه گردشگری، خسارت‌های جبران‌‌ناپذیری وارد شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.