سرمایه‌گذاری اسمارت‌آپ در مارکت پلیس NFT ضرب

شرکت سرمایه‌گذاری اسمارت‌آپ در دومین سرمایه‌گذاری خود در حوزه بلاکچین بر روی استارتاپ ضرب سرمایه گذاری کرد. ضرب به نشانی xarb.io یک مارکت‌پلیس NFT است که تلاش می‌کند برای کاربران ایرانی و خارجی بستری مهیا کند تا بتوانند به ساده‌ترین شکل ممکن آثار دیجیتال، اصیل و یکتای خود را به توکن‌های غیر‌مثلی تبدیل(ضرب) کرده و در این پلتفرم به فروش برسانند.

حمید حسامی، علی معصومی، محمد فرهاد منفرد سه هم‌بنیان‌گذار ضرب هستند که از شهریور ۱۴۰۰ تصمیم گرفتند منابع و انرژی‌  خود را روی تکنولوژی‌های بلاک‌چینی و بر اساس قراردادهای هوشمند متمرکز کنند. آن‌ها تاکنون شاکله‌ی کاملی از یک مارکت‌پلیس NFT را تولید کردند و در این مسیر دانش ارزشمندی درباره‌ی دنیای نوظهور وب۳، قراردادهای هوشمند و مسیرهای ‌جدید مارکتینگ در این فضا به دست آوردند و سعی می‌کنند نسبت به تحولات این بازار منعطف و‌پویا باشند.

بازار استارتاپ ضرب

بازار NFT بازاری با پتانسیل بسیار بالا است و تنها در طول چند ماه اخیر رشد نزدیک به سه برابری در خریداران و فروشندگان این بستر رخ داده که  منجر به افزایش صد درصدی حجم این بازار شده است. در حال حاضر حجم بازار NFT دنیا در حدود ۵۰ میلیارد دلار است که حوزه هنر با حدود ۵ میلیارد دلار حجم معامله در این بستر، ۱۰  درصد از حجم بازار NFT را به خود اختصاص داده است.‌ این در حالی است که پیش‌بینی‌ها حاکی از ادامه‌ی رشد این بازار نوظهور در سال‌های پیش رو هستند.

استارتاپ ضرب مخاطب اصلی خود را هنرمندان حوزه‌ی تجسمی در نظر گرفته است. حوزه‌های هنری بسیاری شامل نقاشی و نقاشی دیجیتال، انیمیشن و موشن، گرافیک، عکاسی،هنرهای چندرسانه‌ای دیجیتال و… می‌توانند مخاطب این استارتاپ باشند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.