فرصتی برای رهایی از روزمرگی و تجربه زندگی جدید در سفر به این شهرها

سفر و حضور در طبیعت بهترین راه برای رهایی از روزمرگی‌های حاکم بر زندگی ماست. گاهی لازم است کمی از منطقه امن خود خارج شویم و آغوش‌مان را به روی تجربه‌های جدید باز کنیم. شمال ایران با چشم‌انداز زیبایی از جنگل‌های هیرکانی آن هم در نوار ساحلی دریای خزر یکی از جذاب‌ترین گزینه‌ها برای سفر و اقامت در ویلا شمال است که کافی‌ست مقصد سفرتان را انتخاب کنید تا با اجاره ویلا به‌صورت آنلاین دغدغه‌ای از بابت محل اقامتتان با هر بودجه‌ای که می‌خواهید سفر کنید نداشته باشید. همین تجربه‌ها ما را به سمت بزرگ شدن و رشد هدایت می‌کنند. در این محتوا سعی کردیم از بلندای باشکوه دماوند پرواز و در طبیعت زیبای رامسر فرود بیاییم. پستی‌ها و بلندی‌های این سفرها می‌تواند گرد روزمرگی و یکنواختی را از روی دیوار زندگی‌مان بتکاند.

تجربه‌ای جدید در صعود به بلندترین قله ایران

کوهنوردی از آن دست فعالیت‌هایی است که با علاقه و اشتیاق بسیار همراه است. اگرچه رؤیای ایستادن بر فراز بلندترین قلۀ ایران یعنی دماوند زیبا شاید آرزوی خیلی‌ها باشد؛ اما کمتر کسی می‌تواند به این آرزوی جامۀ عمل بپوشاند. برای این سفر هم می‌توانید روی اجاره خانه روزانه در تهران  حساب کنید. خانه و سوئیت تهران آنقدر متنوع است که از این نظر جای نگرانی برای شما نمی‌گذارد.

با این ‌حال رسیدن به بلندترین قلۀ ایران تجربه‌ای منحصربه‌فرد است که کوهنوردهای بسیاری را به دامنه‌های البرز و مسیرهای پر پیچ‌وخم دماوند کشانده است. شاید شما هم دوست داشتید روزی رؤیای رسیدنتان به این قله را به واقعیت تبدیل کنید. به همین خاطر تصمیم گرفتیم کمی دربارۀ این مسیر پرچالش اما شگفت‌انگیز صحبت کنیم تا با راه‌ورسم رسیدن به این تجربه ناب آشنا شوید.

دماوند و حس و حال ما ایرانی‌ها به آن

دماوند برای ما ایرانی‌ها تنها بلندترین قله ایران نیست. این قله در نخستین داستان‌ها و اسطوره‌های ما، در لابه‌لای خاطراتی که از نیاکان خود به ارث برده‌ایم و در سطرهای اشعار ما ایرانی‌ها جایگاه رفیعی دارد.

برای صعود به دماوند، در چهار جبهه، مسیرهایی با جان‌پناه و پناهگاه برای استراحت و مسائل امدادی گروه‌های کوهنوردی مشخص شده است. مسیر جنوبی، مسیر غربی، مسیر شمالی (یال جان‌پناه) و یال شمال شرقی چهار مسیر معروف رسیدن به قلۀ دماوند است. از بین این چهار مسیر هم جبهۀ جنوبی قدیمی‌ترین و آسان‌ترین مسیر رسیدن به این قله است.

بهترین زمان صعود به دماوند

بهترین زمان صعود به دماوند در ماه‌های تیر و مرداد است. در فصل بهار و به‌ویژه ماه‌های فروردین و اردیبهشت به دلیل آب‌وهوای ناپایدار و طوفان‌های شدید، صعود بسیار سخت و حادثه‌برانگیز است؛ هرچه به شهریور و فصل‌های پاییز و زمستان نزدیک شویم، سرما، خشکی هوا و تغییرات آب‌وهوایی مسیر رسیدن به قله را سخت‌تر و خطرناک‌تر می‌کند.

همچنین اگر قصد دارید از یال جنوبی مسیر پیمایش و کوهنوردی خود را آغاز کنید، بهتر است در روزهای اول هفته این کار را انجام دهید. با توجه ‌به این که یال جنوبی آسان‌ترین مسیر برای صعود است، در روزهای پایانی هفته بسیار شلوغ می‌شود و اوقات کمتری برای لذت ‌بردن از آرامش و ابهت کوهستان به دست خواهید آورد.

تله‌کابینی با منظره‌ای زیبا از شهر رامسر و دریای خزر

شاید بتوان گفت تله‌کابین‌سواری یکی از شگفت‌انگیزترین تجربه‌هایی باشد که در سفر به رامسر زیبا می‌توان ساخت. وقتی آهسته‌آهسته از زمین جدا می‌شوید و بر فراز نگین سبز ایران حرکت می‌کنید، می‌توانید منظرۀ زیبای دریای خزر و جنگل‌های زیبای شمال را پیش چشم خود ببینید. یک تجربۀ ناب، مسحورکننده و بی‌نظیر که هر کسی باید یک‌ ‌بار آن را امتحان کند.

از میان تمام مسیرهای تله‌کابینی ایران، تله‌کابین رامسر یکی از زیباترین و دیدنی‌ترین مسیرها را دارد. اگر از آن دسته آدم‌هایی هستید که سبزی باطراوت و شکوه جنگل‌های شمال را دوست دارید و از دیدن درختان و گیاهان اصیل این خطه لذت می‌برید؛ یا اگر حس رطوبت دریای شمال روی پوستتان و نفس‌کشیدن در هوای پاک دریا را دوست دارید؛ یا حتی اگر از دیدن هر شکلی از طبیعت لذت می‌برید و تجربۀ حضور در طبیعت برای شما احساس شادابی به همراه دارد، یک سفر کوتاه با تله‌کابین رامسر همان فرصتی است که می‌توانید هر آنچه را که دوست دارید را از نزدیک لمس کنید.

لذت تله‌کابین سواری روی جنگل‌های شمال

منظرۀ زیبای جنگل و دریا و حس حرکت میان هوای پاکیزه همان چیزی است که تله‌کابین رامسر می‌تواند به شما هدیه دهد. یک سفر کوتاه دوازده دقیقه‌ای که از ساحل زیبای رامسر شروع می‌شود، در لابه‌لای جنگل زیبا ادامه پیدا می‌کند و دو کیلومتر آن‌طرف‌تر، روی بلندای کوه و در کنار یک مجتمع تفریحی  به پایان می‌رسد.

تله‌کابین رامسر کجا واقع شده است؟

مجموعۀ شهر سبز رامسر یکی از جاذبه‌های تفریحی و گردشی رامسر است؛  اگرچه این مجموعه، شهربازی، مراکز خرید، مراکز اقامتی، سالن‌های تفریحی دیگری هم در خود جای‌ داده است؛ اما معروف‌ترین جاذبۀ تفریحی آن تله‌کابین رامسر است.

در چه فصل‌هایی تله‌کابین سواری بهتر است؟

تله‌کابین‌های رامسر از اتاقک‌های چهارنفره ساخته شده‌اند. به همین خاطر بدون نگرانی از باد و باران و برف، در اغلب فصل‌های سال به‌راحتی می‌توانید سوارشان شوید. البته اگر قصد تله‌کابین‌سواری در فصل‌های سرد سال را دارید، بهتر است لباس گرم کافی به همراه داشته باشید. چراکه با ارتفاع گرفتن تله‌کابین و بالا رفتن از کوه سرمای هوا بیشتر و بیشتر می‌شود.

تجربه اقامتی آسوده در رامسر

اگر برای بازدید و تجربه تله‌کابین رامسر و تماشای نقاط دیدنی دیگر، به این شهر سفر کرده‌اید، بهترین گزینه برای اقامت شما اجاره خانه روزانه یا اجاره ویلا در این شهر است. شما با اجاره ویلا در رامسر، بسیار آسوده‌خاطر و ایمن می‌توانید به هر جایی از این شهر برای گشت‌وگذار بروید. در نهایت شب را می‌توانید در ویلای خود استراحت کنید و برای فردایی هیجان‌انگیز‌تر آماده شوید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.