هزینه انتقال شیبا از تراست ولت به صرافی

 

هزینه انتقال شیبا از تراست ولت به صرافی

هزینه انتقال شیبا از تراست ولت به صرافی عملاً ارتباطی با صرافی مقصد ندارد و خودِ تراست ولت نیز بابت این انتقال کارمزدی از کاربران دریافت نمی‌‌کند؛ تنها هزینه‌ای که شامل این تراکنش می‌شود مربوط به کارمزد شبکه انتقال ارز است که باید با استفاده از توکن بومی همان شبکه پرداخت شود.

در ادامه، در کنار بررسی کارمزد شیبا در شبکه‌های مختلف بلاکچینی، هزینه انتقال شیبا از تراست ولت به صرافی را بررسی کرده و به روش‌های شارژ اتریوم یا بی‌ان‌بی برای پرداخت کارمزد یا نحوه انتقال ارز دیجیتال نیز خواهیم پرداخت.

تراست ولت (Trust Wallet) چیست؟

کیف پول ارز دیجیتال تراست ولت (Trust Wallet)، شناخته‌شدن‌ترین و محبوب‌ترین کیف پول نرم‌افزاری و موبایلی دنیا است که برای سیستم‌های عامل‌های اندروید (Android) و آی‌او‌اس (iOS) ارائه شده و به دلیل رابط کاربری ساده و جذابش مورد استقبال کاربران قرار گرفته است.

این کیف پول یکی از شرکت‌های متعلق به صرافی بزرگ بایننس (Binance) است، البته برخلاف خودِ صرافی، برای کاربران ایرانی نیز در دسترس است و می‌توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید. برای فعالیت در کیف پول تراست ولت نیازی به احراز هویت نیست و نرم‌افزار آن هم به‌صورت متن‌باز ارائه شده است.

بالغ بر 10میلیون دارایی دیجیتال مختلف در تراست ولت پشتیبانی می‌شوند و تعداد کاربران فعال کیف پول به بیش از 100میلیون نفر می‌رسد.

نکته بسیار مهمی که در مورد تراست ولت وجود دارد این است که کیف پول ماهیتی غیرامانی (non-custodial) دارد و به دلیل ذخیره‌سازی کلیدهای خصوصی روی دستگاه کاربر امنیت آن بسیار بالا است.

شیبا اینو (Shiba Inu) چیست؟

شیبا اینو (Shiba Inu)، میم‌کوینی با نماد اختصاری SHIB در سال 2020 توسط فردی ناشناس به‌نام ریوشی (Ryoshi) معرفی شد. این میم‌کوین که سازنده‌اش از آن تحت عنوان «قاتل دوج‌کوین» نام می‌برد، بلاکچین اختصاصی ندارد و برای عرضه توکن‌های خود از شبکه اتریوم (ERC-20) استفاده می‌کند.

جالب است بدانید که در مجموع یک کوادریلیون (۱۰به‌توان۱۵) توکن از ارز شیبا اینو عرضه شده است که حدود 50درصد از کل عرضه در استخر نقدینگی یونی سواپ (Uniswap) بلاک شده و 50درصد بقیه به ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) بنیان‌گذار اتریوم اهدا شده است!

نام ارز شیبا اینو | Shiba Inu
نماد اختصاری SHIB
نوع ارز توکن
بلاکچین اختصاصی ندارد (صدور روی ERC-20)
الگوریتم اجماع گواه اثبات سهام (PoS)
میزان عرضه یک کوادریلیون (۱۵^۱۰)

تعدادی از بهترین کیف پول‌های شیبا اینو نیز به شرح زیر هستند:

  • تراست والت (Trust Wallet) – نرم‌افزاری
  • اتمیک ولت (Atomic Wallet) – نرم‌افزاری
  • مای اتر ولت (My Ether Wallet) – نرم‌افزاری
  • لجر نانو اس (Ledger Nano S) – سخت‌افزاری

هزینه انتقال شیبا از تراست ولت به صرافی

همان‌طور که اشاره کردیم، تراست ولت یکی از بهترین کیف پول‌ها برای ذخیره‌سازی، نگهداری یا انتقال شیبا اینو است. شما می‌توانید شیبا اینو را روی شبکه‌ای که مد نظر دارید خریداری کرده و به تراست ولت خود انتقال دهید، آن را هولد کرده یا در صورت تمایل برداشت کنید.

نکته مهمی که در مورد انتقال ارز از تراست ولت به صرافی یا به‌عبارت بهتر برداشت ارز دیجیتال از تراست ولت وجود دارد این است که این کیف پول، خود کارمزدی در ازای برداشت دریافت نمی‌کند و تنها هزینه‌ای که شامل برداشت‌ها می‌شود، کارمزد شبکه و در صورت وجود، هزینه گس (Gas Fee) است.

پس اگر می‌خواهید هزینه انتقال شیبا از تراست ولت به صرافی را محاسبه کنید، اهمیتی ندارد انتقال ارز به کدام صرافی صورت می‌گیرد و تنها شبکه بلاکچینی انتقال ارز اهمیت دارد.

در ادامه، بد نیست نگاهی به کارمزد انتقال ارز روی چند شبکه بلاکچینی مهم بیندازیم:

شبکه کارمزد انتقال ارز
بیت‌کوین (Bitcoin) حدود ۷ دلار
اتریوم (Ethereum) حدود ۱.۳ دلار
بایننس اسمارت چین (BSC) حدود ۰.۱۲ دلار
کاردانو (Cardano) حدود ۰.۱ دلار
پالیگان (Polygon) حدود ۰.۰۰۳ دلار

البته، توجه کنید که این کارمزدها در نوسان هستند و همچنین در هر شبکه با استفاده از توکن بومی همان شبکه پرداخت می‌شوند و در این جدول برای مقایسه راحت‌تر ارقام با دلار آمریکا معادل‌سازی شده‌اند. مثلاً در شبکه اتریوم، کارمزد مورد نظر با استفاده از توکن اتر (ETH) پرداخت می‌شود.

شبکه‌‌های برداشت شیبا در تراست ولت

اگر چه شما می‌توانید شیبا اینو را روی شبکه‌های مختلفی خرید‌و‌فروش کنید، اما دو شبکه زیر بیشتر از باقی شبکه‌ها در تراست ولت و همین‌طور صرافی‌های مقصد استفاده می‌شوند:

  • اتریوم ERC-20
  • بایننس اسمارت چین BEP-20

در صورتی که از شبکه اتریوم استفاده کنید، کارمزد به مراتب بالاتری را پرداخت خواهید کرد و در عین حال، تراکنش‌های شبکه اتریوم مشمول هزینه گس (Gas Fee) نیز می‌شوند. ضمن آن‌که برای پرداخت کارمزد باید در تراست ولت خود اتر (ETH) داشته باشید. در صورت استفاده از شبکه بایننس اسمارت چین نیز نیاز به داشتن توکن بایننس کوین (BNB) دارید.

اگر ETH یا BNB نداشته باشیم چه؟!

سوالی که برای بسیاری از کاربران حین پرداخت هزینه انتقال شیبا از تراست ولت به صرافی پیش می‌آید این است که امکان کسر کارمزد تراکنش از خودِ شیبا وجود ندارد؟!

ممکن است حین برداشت شیبا، مثلاً از شبکه اتریوم، در تراست ولت‌تان ETH نداشته باشید. در این‌صورت، چاره‌ای جز خرید اتریوم ندارید و تراست ولت کارمزد شبکه اتریوم را از طریق توکن دیگری غیر از اتریوم کسر نمی‌کند.

برای تامین اتریوم، هم می‌توانید از یک صرافی ارز دیجیتال مقداری – در حدی که کارتان را راه بیندازد – اتریوم خریداری کرده و به تراست ولت خود انتقال دهید، هم می‌توانید بخشی از توکن‌های شیبای موجود در کیف پول‌تان را از طریق سواپ (Swap) تراست ولت به اتر تبدیل کنید. در مورد توکن بایننس کوین نیز همین امر صادق است.

نحوه انتقال شیبا از تراست ولت به صرافی

و اما در انتهای مطلب، بد نیست نگاهی گذرا به نحوه انتقال شیبا اینو از تراست ولت به صرافی نیز داشته باشیم. برای این منظور، کافی است در صرافی مورد نظر دریافت یا Receive را انتخاب کرده و با مشخص کردن نوع توکن – شیبا اینو (SHIB) – و شبکه انتقال ارز – مثلاً در این‌جا اتریوم (ERC-20) – آدرس عمومی آن را دریافت کنید.

برای برداشت در تراست ولت، کافی است توکن شیبا اینو مبتنی بر اتریوم را از صفحه نخست انتخاب کنید. اگر در تراست ولت‌تان آن را مشاهده نمی‌کنید، اصلاً جای نگرانی نیست. شما می‌توانید با کلیک روی Manage Crypto و سرچ SHIB در فیلد بالای صفحه، انواع شیبا روی شبکه‌های مختلف را مشاهده و توکن مورد نظرتان را فعال کنید:

پس از انتخاب توکن، روی Withdraw کلیک کنید. سپس در فیلد بالا آدرس عمومی صرافی را وارد کرده و در فیلد پایین نیز مقدار توکن شیبا را مشخص کنید:

جمع‌بندی

کیف پول تراست ولت (Trust Wallet) یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌های نرم‌افزاری و موبایلی ارز دیجیتال است که از بسیاری از ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند و جزو بهترین کیف پول‌های شیبا اینو (Shiba Inu) نیز هست.

شما می‌توانید به راحتی توکن‌های شیبای خود را روی شبکه‌های مهم مختلف خریداری کرده، به تراست ولت واریز کنید، آن را به دیگر ارزها تبدیل کنید، یا مجدداً در صورت نیاز به صرافی‌ها انتقال دهید. برای انتقال شیبا اینو از تراست ولت به صرافی دو شبکه پیشنهادی معمولاً عبارتند از:

  • اتریوم
  • بایننس اسمارت چین

از آن‌جا که تراست ولت خود در قبال تراکنش‌های برداشت کارمزدی دریافت نمی‌کند، هزینه انتقال شیبا از تراست ولت به صرافی نه به مبدا ارتباط دارد و نه به مقصد؛ فقط شبکه انتقال ارز در آن تاثیرگذار است. کارمزد انتقال ارز در شبکه‌های اتریوم و بایننس اسمارت چین بر اساس داده‌های وای‌چارت (YChart) به ترتیب در حدود 0.9 دلار و 0.1193 دلار است.

البته توجه داشته باشید که هزینه انتقال شیبا از تراست ولت به صرافی بر اساس شبکه، از طریق توکن بومی هر شبکه پرداخت می‌شود و در صورت استفاده از ERC-20 نیاز به اتریوم و در صورت استفاده از BEP-20 نیز نیاز به بی‌ان‌بی در تراست ولت خود خواهید داشت. مراحل انتقال ارز از تراست ولت به صرافی یا نحوه خرید ETH و BNB در متن توضیح داده شده است.

منبع: شیبا اینو چیست؟ (https://hamtapay.net/learn/what-is-shiba-inu/)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.