داستان نقشه‌های کودک شما برای شکست کرونا

پانته‌آ دیداری، بنیان‌گذار استارتاپ داستان من از نحوه انتشار کتاب جدید مبارزه با کرونا برای کودکان می‌گوید تا چالش‌های روزهای کرونایی داستان من

نزدیک به دو ماه از ورود بیماری کرونا به کشور و آغاز قرنطینه می‌گذرد. خانه‌نشینی برای والدین طاقت‌فرسا و برای کسب‌وکارها زیان‌هایی بسیاری را به‌دنبال داشته است، اما به‌نظر می‌رسد بیشترین آسیب ناشی از این بحران متوجه کودکان بوده است. کودکانی که در روزهای پرهیجان زندگی خود هستند بیش از پیش نیاز به بازی و تفریح در پارک‌ها، مهدکودک، مدرسه و معاشرت با دوستان خود دارند، حال به اجبار خانه‌نشین شده‌اند.

تعطیلی مهدکودک‌ها، مدارس و تغییر شیوه آموزش از یادگیری در کلاس به آموزش آنلاین، تماشای تلویزیون و کارتون، تغذیه، افزایش استفاده از بازی‌های مجازی، فاصله گرفتن از دوستان تاثیر زیادی در سلامت جسمی و روحی کودکان دارد. به‌خصوص کودکان در این روزها اخباری از این بیماری می‌شنوند که قدرت تحلیل آن را ندارند و ترس شدیدی ناشی از دست دادن والدین در ذهنشان شکل می‌گیرد. در این میان والدین مضطرب، تمام تلاش خود را می‌کنند از کودکان‌شان در خانه محافظت کنند. باتوجه به شرایط موجود، استارتاپ‌های حوزه کودک هم برای کمک به کودکان و والدین آن‌ها برای گذر از این بحران و کم کردن استرس خانواده‌ها و کودکان‌شان وارد میدان شدند. پیش‌تر گزارشی از معرفی‌ استارتاپ‌های کودکان توسط آی‌چیزها منتشر شده است که از اینجا می‌توانید مطالعه کنید.

در همین راستا استارتاپ داستان من که در حوزه تولید داستان‌های اختصاصی برای کودکان فعالیت می‌کند، اقدام به انتشار اختصاصی و رایگان کتابی در جهت آموزش‌های بهداشتی به کودکان کرده است.

پانته‌آ دیداری، بنیان‌گذار استارتاپ داستان من درباره چرایی انتشار این کتاب به آی‌چیزها گفت: «در شرایط خانه‌نشینی که کودکان و والدین بیش از پیش نیاز به آرامش دارند، وجود پلتفرمی مانند داستان من می‌تواند کمک بزرگی به آن‌ها باشد. ما هم در راستای مسئولیت اجتماعی که در این بحران احساس می‌کردیم و با توجه به این موضوع که قرنطینه نباید مانعی برای ارائه خدمات ما شود، کتابی با عنوان «داستان نقشه‌های کودک شما برای کرونا» در قالب شعر طراحی کردیم. طراحی این کتاب به‌گونه‌ای است که کودک در نقش قهرمان داستان با شعر و قصه، آموزش‌هایی بهداشتی چون دست شستن، حفظ فاصله و .. را می‌آموزد. تلاش کردیم تا این شعرها ساده باشند تا کودک بتواند آن‌ها را بخاطر بسپارد و به سایرین هم آموزش دهد تا چگونه با رعایت نکات بهداشتی و در کنار هم بودن ویروس کرونا را شکست دهند.»

او با تاکید بر استقبال خوبی که از این کتاب شده است اعلام کرد که با گذشت دو روز از انتشار کتاب، بیش از ۱۰ هزار نسخه توسط والدین دریافت شده است.

او در ادامه با توجه به چالش‌هایی که کرونا برای داستان من ایجاد کرده است گفت: «با شیوع بیماری کرونا روزهای سختی از نظر کاری را در داستان من تجربه کردیم، اما تلاش کردیم که سرویس را فعال نگه‌داشته و با همکاری هم خدماتی جدید را ارائه دهیم. با توجه به اینکه کودکان در خانه بودند و بیش از پیش نیاز به سرگرمی داشتند، در دوران تعطیلات استقبال زیادی از پلتفرم داستان من شد.»

او درباره رشد اقتصادی این استارتاپ گفت: «ماهیت هر استارتاپی رشد ماهیانه آن است، از این رو نمی‌توانم اعداد و ارقام رشد داستان من را به کرونا نسبت دهم.»

دیداری با اشاره به اینکه برخی از کارها باید از طریق حضور در محل کار انجام شود، گفت: «سعی می‌کنیم تمام توصیه‌های مربوط به پیشگیری را رعایت و تماس‌های فیزیکی مثل دست‌دادن را به حداقل برسانیم. حتی محصولاتمان با تمهیدات بهداشتی ارسال می‌شود.»

این کتاب که برای کودکان تا ۱۰ سال مناسب است را می‌توانید از طریق پیامک عدد ۵ به شماره ۲۰۰۰۱۶۵ یا مراجعه به آدرس https://dastaneman.com/corona دریافت کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.