آنواش و چَمدان، دو تیم برگزیده در اینوتکسپیچ ساری
رویداد اینوتکس پیچ ساری روز 27 فروردین 99 ، جهت پیشگیری از شیوع بیماری کرونا بهصورت آنلاین و از راه دور در شهر ساری برگزار شد
از استارتاپهایی که برای شرکت در این رقابت درخواست داده بودند، 11 تیم توسط دبیرخانه این رویداد واجد شرایط شناخته شدند. این 11 تیم استارتاپی که از استانهای مازندران، گیلان و گلستان بودند، در حضور داوران به رقابت پرداختند.
داوران اینوتکس پیچ ساری به ترتیب کمیل نعمتزاده، مسئول طرح و برنامه پارک علم و فناوری مازندران؛ رضا خسروی، مدیر ﻣﺮﮐﺰ رﺷﺪ واﺣﺪﻫﺎی ﻓﻨﺎور ﺳﯿﻤﺮغ؛ سیدمرتضی باقری فرد، مشاور کارآفرینی مرکز علمی کاربردی سازههای سنگین، سینا قدس، قائم مقام پلتفرم تامین مالی و سرمایهگذاری کارن و جلیل عسگری، نماینده شبکه فن بازار ملی ایران بودند.
در نهایت طبق تصمیم داوران به ترتیب تیمهای آنواش و چَمدان به عنوان برترین استارتاپهای رویداد اینوتکس پیچ ساری انتخاب شده و مجوز حضور در فینال کشوری این رقابتها را دریافت کردند.
رویداد اینوتکس پیچ، رویداد رقابتی بین استارتاپها است که خود از چندین بخش مختلف تشکیل شده است، در مرحلهی نخست استارتاپها به صورت آنلاین داوری شده و از استارتاپهای منتخب برای رقابت حضوری در مقابل سرمایهگذاران دعوت به عمل میآید. در این مرحله از رقابت که در استانهای مختلف برگزار میگردد، ابتدا تیمهای استارتاپی درخصوص نحوه ارائه به سرمایهگذار آموزش دیده و در ادامه در حضور سرمایهگذارانِ محلی، به معرفی ایده یا محصول خود میپردازند.
ادامه مطلب:
در ادامه، از استارتاپهای برگزیده شده در این مرحله، به منظور حضور در نمایشگاه اینوتکس و نیز شرکت در رقابتهای نیمهنهایی، دعوت میشود. برگزیدگان مرحله نیمهنهایی میتوانند به مرحله جذاب INOTEX Battle راه یابند که طی آن، استارتاپها دوبهدو به بحث و مناظره با هم پرداخته تا در نهایت برترین استارتاپ از نگاه داوران و مخاطبان انتخاب شود.
این دوره از رویداد اینوتکس پیچِ، از ابتدای بهمنماه 98 آغاز شده و پس از برگزاری در استانهای سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی و اصفهان، این بار به استان مازندران رسیده بود. این درحالی است که شیوع ویروس کرونا و اهمیت حفظ سلامتی شرکتکنندگان، برگزاری اینگونه رویدادها را به صورت حضوری و طبق روال سابق با مشکل مواجه کرده است. به همین دلیل طبق تصمیم دبیرخانه رویداد به منظور حفظ پویایی جامعه استارتاپی ایران و به منظور تشویق مخاطبان به حفظ قرنطینه خانگی، این رویداد کاملا به صورت آنلاین برگزار شد.