مرکز نوآوری و فناوری پردیس در فارس افتتاح شد

پردیس نوآوری و فناوری (دره فناوری) فارس با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در استان فارس افتتاح شد

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در سفر به استان فارس از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در شهرک صنعتی شیراز بازدید کرد. او هدف از این بازدید را شتاب بیشتر فعالیت‌های این زیست بوم فناوری و نوآوری عنوان کرد. در این  افتتاحیه فناوران و محققان پارک علم و فناوری شیراز نیز دستاوردهای خود را برای معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ارائه دادند.

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در سفر به استان فارس ایجاد نگاه جدید در این استان برای سرمایه‌گذاری روی ایده‌های جوانان و کسب و کارهای نوپا را قابل تقدیر دانست و گفت: «شکل گیری زیست بوم فناوری و نوآوری دستاوردهای زیادی داشته است که در بحران کرونا شاهد آن بودیم و فعالان حوزه دانش بنیان برای مقابله با این بیماری اقدامات خوبی از ساخت کیت تشخیص تا مواد ضد عفونی کننده انجام دادند.»

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در حاشیه این مراسم گفت: «راه اندازی این پردیس نوآوری فعالیتی است که با همکاری و حمایت خیرین، دانشگاه شیراز و دولت انجام شد تا شکل گیری زیست بوم فناوری و نوآوری با سرعت بیشتری پیش رود. این زیست بوم اکنون نیز در این استان وجود دارد و حمایت دانشگاه، خیرین و سرمایه گذاران از آن و از ایده‌های جوانان خلاق اتفاق مهمی است که شاهد آن هستیم.»

ستاری در ادامه بیان کرد: «در حال حاضر نگاه جدیدی در دانشگاه شیراز ایجاد شده است، نگاهی که در آن حمایت از کسب و کارهای نوپا و نوآوری‌ها جای خود را به خوبی باز کرده است. البته استانداری نیز در کنار این موارد اقدامات مناسبی را برای توسعه اقتصاد دانش بنیان به کمک زیست بوم فناوری و نوآوری انجام داده است.»

مطالب مرتبط:

تراکم شتابدهنده‌ها در تهران، مشکل بزرگ اکوسیستم استارتاپی

سرای نوآوری و شتابدهی توسعه صنایع منطقه‌ای دکتر قریب افتتاح شد

آشنایی با شتاب‌دهنده‌های استارتاپی: کارا؛ شتابدهی در حوزه سلامت

شتاب حرکت دانش بنیان‌ها

رییس ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان در بخش بعدی سخنان خود به بازدیدهای انجام شده از شرکت‌های دانش بنیان و پارک علم و فناوری در این سفر یک روزه اشاره کرد و افزود: «با وجود اینکه چند بار در سفرهای خود از دستاورد شرکت‌های دانش بنیان استان بازدید کردم اما هر بار این بازدیدها تازگی دارد و با کسب وکارها و دستاوردهای جدیدی مواجه می‌شود. این مسئله نشان از حرکت و شکل گیری درست زیست بوم فناوری و نوآوری در این استان است.»

ستاری با اشاره به دستاوردهای استان فارس در حوزه بیماری جدید کرونا گفت: «فعالان زیست بوم فناوری و نوآوری استان فارس برای مقابله با بیماری کرونا نیز به خوبی وارد میدان شدند. به گونه ای که شاهد ساخت کیت‌های تشخیص کرونا در استان هستیم و در زمینه‌های دیگر مانند ماسک و مواد ضدعفونی کننده نیز اقدامات خوبی انجام شده است.»

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری درباره تجاری‌سازی محصولات کسب و کارهای نوپا، بیان کرد: «برای رونق فعالیت کسب و کارهای نوپا و تجاریسازی ایده‌های آنها، شرکت‌های خصوصی باید وارد عمل شوند و دولت تنها زیرساخت‌ها را باید فراهم کند. زیرا با وام شرکت‌های نوپا شکل نمی گیرند. محقق و مخترعی که فکر می‌کند با پول دولت می‌تواند به نتیجه برسد در اشتباه است و مکانی مانند پارک علم و فناوری باید با مشاوره و منتورینگ به توسعه محصول آنها کمک کند. البته در معاونت علمی نیز در حوزه‌هایی مانند تخصیص وام، معافیت‌های مالی و گمرکی اتفاقات خوبی رخ داده است.»

در ادامه عکس‌هایی از افتتاح پردیس نوآوری و فناوری فارس مشاهده می‌کنید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.