این ۵۰درصد پول زور است!

یادداشتی از هادی فرنود، بنیان‌گذار استارتاپ کاموا درباره اخذ مالیات از تبلیغ‌کنندگان بر بستر گوگل

فکر می‌کنم هرجایی که دولت‌ها بابت یک سرویس، عوارضی یا مالیاتی دریافت می‌کنند در قبال آن، یک ارزش‌افزوده یا خدمتی به شهروندان ارائه می‌دهند که آن مالیات یا عوارض را توجیه می‌کند. در این مورد خاص دولت هیچ ارزشی اضافه نمی‌کند و این ۵۰درصد  پول زوری است که از ما دریافت می‌کند.

این اقدام دولت تقریبا این کانال تبلیغاتی را برای ما به‌دلیل اینکه نمی‌توانیم هزینه‌هایش را پرداخت کنیم از بین می‌برد و از این به بعد مجبور هستیم دفاترمان را طوری تنظیم کنیم که این هزینه‌ها را در قالب خدمات گوگل ادوردز رد نکنیم، یعنی ما را به این کار مجبور می‌کنند.

از دیدگاه من،  این موضوع تصمیم اشتباهی است، البته اگر  از طریق مجرای قانونی این کار صورت گیرد و هزینه گوگل ادوردز در دفاترمان ثبت شود، مشکلی با عوارض منطقی، معقول و کم نداریم، ولی فکر می‌کنم همین عدد کم هم روشی می‌شود که دوستان در آینده به سمت عددهای بزرگ تغییر دهند. گوگل ادوردز یک راه خیلی خوب تبلیغاتی است که به آن دسترسی داشتیم ولی از این به بعد نخواهیم داشت و مشکلی دیگر بر مشکلات ما اضافه خواهد شد واقعا ممنونیم که هر مرحله سعی دارند موانع را بزرگ و بزرگ‌تر کنند که ما هم قوی و قوی‌تر شویم.

بیشتر بدانید:

این ۵۰درصد پول زور است! 

با دست خود تیشه به ریشه قانون نزنیم 

اعتراض استارتاپ‌ها به یک مالیات عجیب!

با حضور کسب‌وکارهای فعال می‌توان کودکان کار را ساماندهی کرد

یک تصمیم عجیب: اخذ مالیات از استارتاپ‌ها به خاطر تبلیغ در گوگل!

نامه اعتراضی اتحادیه استارتاپ‌ها به رییس مجلس درباره یک مصوبه جنجالی
1 نظر
  1. احسان مجیدی می گوید

    دقیقا پول زور است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.