کارگاه آموزشی الکترونیک و اینترنت اشیا

تبدیل ایده‌‌های هوشمندسازی محیط به واقعیت، بدون نیاز به کدنویسی

کارگاه آموزشی الکترونیک و اینترنت اشیا، صبح یکشنبه ۲۶ اسفندماه در پژوهش‌سرای جابربن‌حیان و به همت هلدینگ دانش‌بنیان هوداک برگزار می‌شود.

بخش ابتدایی این کارگاه آشنایی با مفاهیم اولیه اینترنت اشیا است، پس از آن ارائه مطالب آموزشی مربوط به پلتفرم نیوماتیک و در آخر با استفاده از سنسور کیت آموزشی اینترنت اشیا با مفاهیم بیان شده به صورت عملی بیشتر کار می‌شود.

هدف از برگزاری این کارگاه، آشنایی با نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای اینترنت اشیا است. در این کارگاه نمونه‌های عملی از پروژه‌های مدرسه هوشمند، خانه هوشمند، گلخانه هوشمند و اسباب‌بازی هوشمند با استفاده از سنسور کیت‌های الکترونیکی اجرا می‌شود.

آموزش طراحی اپلیکیشن روی گوشی موبایل و آموزش برنامه‌نویسی با آردینو برای میکروکنترلرها بخش‌های دیگری از این کارگاه هستند.

در پایان به شرکت‌کنندگانی که برای حضور در کارگاه ثبت‌نام کرده باشند، گواهینامه نیوماتیک (Niomatic) اعطا می‌شود. ثبت‌نام و اطلاع از جزئیات رویداد از طریق سایت ایوند انجام می‌شود.

کارگاه آموزشی الکترونیک و اینترنت اشیا
سنسور کیت آموزشی اینترنت اشیا

سنسور کیت آموزشی اینترنت اشیا چیست

سنسور کیت آموزشی اینترنت اشیا پلتفرم نیوماتیک از سری کیت‌های رباتیک و الکترونیک در دنیا است که  افراد از هر رده سنی می‌توانند به وسیله آن، هر ایده‌ای که در زمینه هوشمندسازی محیط اطراف خود دارند را به سادگی عملی کنند.

این پلتفرم، به صورت یک اپلیکیشن بر روی گوشی و تبلت نصب می‌شود و کاربران می‌توانند بدون نیاز به داشتن دانش برنامه‌نویسی و صرف زمان زیادی برای کدنویسی، پروژه‌هایی مانند خانه هوشمند، گلخانه هوشمند، مدرسه هوشمند و … را تنها با استفاده از چند سنسور پیاده‌سازی کنند.

برای مثال با استفاده از تنها یک سنسور رطوبت خاک و یک سنسورBuzzer، می‌توان گلخانه هوشمندی ساخت که اگر آب گلدان از حد مشخصی کمتر شود، هشداری به صدا در می‌آید یا حتی به پیام‌رسان گوشی کاربر پیغامی ارسال می‌کند و مثال‌های دیگری که در این زمینه وجود دارد. با توجه به تنوع سنسورها، این امکان فراهم شده که با ترکیب آنها می‌توان ایده‌های زیادی را به واقعیت تبدیل کرد.

1 نظر
  1. سپهر پژوهش می گوید

    ممنونم از اطلاعات خوبی که میزارید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.