ایران رنتر به لندو تغییر برند داد
ایران رنتر، پلتفرم فروش اقساطی، به دنبال بازآفرینی برند و سایت خود اول اردیبهشت 99، از برند جدید خود رونمایی کرد
این استارتاپ فینتکی که 5 سال از فعالیت آن در حوزه لندتک میگذرد، پس از ایجاد تغییرات در مدل کسبوکاری نام و نشان تجاری خود را تغییر داد، به این ترتیب ایران رنتر به لندو تغییر نام و همچنین لوگو این استارتاپ نیز تغییر کرد. سایت لندو نیز بهروزرسانی شده و تغییراتی در ظاهر، رابط کاربری آن ایجاد شده است.
به گفته امیر حقرنجبر، مدیرعامل لندو: «نام ایرانرنتر با اهداف جدید لندو همخوانی نداشت. این تغییر برند در راستای کمک به ساخت یک اکوسیستم لندتک در ایران و قدم نهادن در مسیر ارائه محصولات نوآورانه در زمینه تسهیلات مالی انجام شد. در ایران در زمینه وامدهی و تسهیلات، استارتاپهایی که محصولات گوناگون عرضه کنند، نداریم. به همین خاطر لندو با اسم و برند جدیدش تصمیم دارد وارد حوزههای مختلف وامدهی شود و محصولات گوناگونی برای دریافت اعتبار عرضه کند. درگاه اعتباری که محصولی نوین در حوزه فینتک است و نسل دوم رتبه بندی اعتباری بر پایه هوش مصنوعی از محصولاتی است که در ماه های آینده لندو قصد رونمایی از آنها را دارد.»
به گفته حقرنجبر، نام ایرانرنتر که از واژه (Rent) به معنای اجاره کردن گرفته شده بود، حالا دیگر برای نشان دادن حوزه فعالیت لندو مناسب نیست چون این استارتاپ دیگر در زمینه اجاره کالا فعالیت نمیکند. لندو از واژه (Lend) به معنای وام و اعتبار دادن گرفته شده است و همچنین نام یک شیرینی متعلق به دیار سیستان و بلوچستان نیز هست. از این پس ایرانرنتر با نام جدید لِندو فعالیت خواهد کرد.
او در ادامه با اشاره به لوگوی جدید لندو توضیح داد: «این لوگوی جدید از 4 عنصر تشکیل شده که نشاندهنده 4 بُعد از کسب و کار لندو هستند؛ مشتریان، سرمایهگذاران، فروشگاهها و خود لندو. پیکان سورمهایرنگ نمایانگر حرف L و لندو است. علامت مثبت (+) در میان این چهار پیکان نیز بیانکننده مفهوم همافزایی است. رنگ سبز در طراحی لوگو بیانگر حس اعتماد و رنگ سورمهای نیز نشاندهنده مفهوم توجه به مسائل مالی است که از ارکان اصلی لندوست.»
گفتنی است که این استارتاپ از اردیبهشت ۱۳۹۴ آغاز به کار کرد و ابتدا در زمینه اجاره دادن وسایل فعالیت میکرد. با گذشت زمان به سوی اجاره با امکان مالکیت تغییر مسیر داد، سپس به فروش اقساطی کالا رو آورده و در نهایت امکان خرید اقساطی از فروشگاههای آنلاین با ارائه اعتبار و تسهیلات را فراهم کرد. چشمانداز لندو به گفته خودشان، پدید آوردن تحولی در نظام اعتباری کشور است.
استارتاپ لندو در سال 98 جذب سرمایهای از فینووا (نهاد سرمایهگذاری شرکت تجارت الکترونیک ارتباط فردا) داشته است که به گفته حقرنجبر بزرگترین سرمایهگذاری در حوزه فینتک ایران بوده است.
مطالب مرتبط:
آرزوهای ایرانرنتر دیجی کالا با فروش بیش از ۸میلیارد،رکورددار فروشگاههای ایرانرنتر