کسب‌وکار برهم زدن سنت‌های فروش بیمه

 داستان پر فراز و نشیب جنیفر فیتزجرالداز یکی از ۲۵۰زن بنیان‌گذار کسب‌وکار در دوره ۴۴ فوربس 

جنیفر فیتزجرالد یکی از شرکای بنیان‌گذار شرکت در حال رشد «PoliceyGenius» است که در صنعت بیمه مشغول به کار است. شرکت او، طی چند سال کوتاه از فعالیتش، موفقیت‌هایی کسب کرده و جنیفر خود را به‌عنوان فردی نشان داده که از ایجاد تکانه‌های شدید در این حوزه ابایی ندارد.

جنیفر نه‌تنها یکی از بنیان‌گذاران، بلکه مدیر ارشد اجرایی این شرکت نیز هست. شرکتی که تنها پس از چهار سال کار توانست ۶۰میلیون دلار سرمایه جذب کند و اخیرا به مبلغ ۱۳۰میلیون دلار ارزش‌گذاری شده. شرکت به‌دنبال آن است که در فضای سنتی، خدمات بیمه خود را یکی از فعالان عرصه‌ای بداند که به فناوری بیمه موسوم است. جنیفر در این باره می‌گوید: «گروه اجرایی ما سراغ کسب‌وکارهای‌ نوپایی می‌رود که برای مدرن‌سازی صنعت بیمه کار می‌کنند.»

چند سال پیش وقتی که جنیفر و شریکش «فرانسیسکو دلیم» کارشان را در شرکت مشاوره مدیریت ترک کردند تا کسب‌وکار خودشان را تاسیس کنند، این هدف را دنبال می‌کردند که خدماتی عرضه کنند که در یک مراجعه، همه کارهای مربوط به بیمه را برای کاربران انجام دهند. این شیوه در آن روز تازه به‌نظر می‌رسید و امروز آن‌ها توانسته‌اند آن‌قدر جذابیت ایجاد کنند که در یک کنفرانس مربوط به این خدمات، شش‌هزار نفر شرکت کنند. جنیفر و شریکش در زمان کار در شرکت مشاوره، دیده بودند که مشتریان‌شان که دانش‌آموختگان قدیمی حوزه بیمه هستند چقدر در ایجاد ارتباط با مشتریان امروزی بیمه که از ابتدا درگیر خدمات دیجیتال بوده‌اند، با دشواری مواجه هستند. پژوهش‌های اخیر نشان داده که مشتریان جوان برخلاف مشتریان سنتی، از خرید خدمات بیمه به‌صورت برخط استقبال می‌کنند و همین باعث شد که جنیفر و همکارش به فکر ایجاد یک بازار عرضه خدمات بیمه بیفتند و دنیای سرشار از آرامش کار برای شرکت مشاوره را رها کرده و وارد کسب‌وکار خودشان در حوزه بیمه شوند و درگیر شدن با انواع چالش‌ها را تجربه کنند.

مطالب مرتبط:

از قهرمان بدون پا یاد بگیریم
توصیه‌هایی برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار جمع‌وجور

جنیفر و شریکش برای شروع کار، مسیر دشواری را در پیش داشتند، سرمایه‌گذاران قابلیت‌های طرح آن‌ها را درک نمی‌کردند. آن‌ها از دید سرمایه‌گذاران، شبیه سایر بنیان‌گذاران نبودند؛ گروه دو نفره متشکل از یک زن و یک مرد، با طرحی جدید و نگاهی متفاوت. شریک جنیفر یک آفریقایی‌تبار، گروهی تنها با یک مرد، بدون حضور یک فرد با توانایی و دانش فنی که قبلا به کار مشاوره مشغول بوده‌اند؛ همه آنچه برای برانگیختن مخالفت‌ها علیه خودشان لازم بود را به همراه داشتند. پس از چهار ماه هول‌انگیز و ملاقات و ارائه طرح برای حدود ۱۰۰سرمایه‌گذار، آن‌ها تصمیم به تغییر شیوه گرفتند و سراغ دوستان‌شان رفتند. در نتیجه موفق شدند ۷۵۰،۰۰۰ دلار سرمایه به‌عنوان سرمایه اولیه برای پرورش طرح کسب کنند، گرچه برای مبلغ یک‌میلیون دلار برنامه‌ریزی کرده بودند. اما این سرمایه برای سرپا نگه‌داشتن آن‌ها و گروه اجرایی‌شان به مدت ۱۸ماه کافی بود.

پس از راه‌اندازی مرحله نخست کار و واردشدن اولین گروه از مشتریان بود که آن‌ها موفق به جلب اعتماد نخستین سرمایه‌گذار شدند و این اتفاق درست در زمانی رخ داد که آن‌ها تنها برای دو هفته دیگر بودجه پرداخت هزینه‌ها را داشتند. با دریافت مبلغ ۳/۵میلیون دلار سرمایه از این سرمایه‌گذار بود که مسیر ادامه کار برای شرکت هموار شد. در حال حاضر جنیفر از طرف «فوربس» به‌عنوان یکی از ۲۵۰زن بنیان‌گذار کسب‌وکار در دوره ۴۴ از معرفی ستاره‌های این حوزه شناخته شده و جالب اینکه تاکنون تنها پنج‌زن توانسته‌اند در حوزه فناوری بیمه، در این فهرست قرار بگیرند. این در حالی است که شرکت آن‌ها در فهرست ۲۵۰شرکت موردتوجه در حوزه فناوری بیمه هم توسط  «CB Insights» معرفی شده.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.