گزارش سال ۱۴۰۰ نجوا منتشر شد

حقایقی جالب از فضای ریتنشن مارکتینگ ایران!

 نجوا به عنوان اولین سرویس ریتنشن مارکتینگ ایرانی در سال ۹۷ شروع به کار کرد.

نقطه عطف کار ما جایی بود که متوجه شدیم یک مشکل اساسی و فراموش‌شده وجود دارد؛ کاربران رهاشده!

ما فهمیدیم کسب‌وکارها به قدری درگیر جذب کاربران جدید بودند که از کاربران فعلی خود غافل می‌شدند و در حالی که برای تبلیغات هزینه‌های هنگفت می‌کردند، کاربران قبلی خود را از دست می‌دادند.

حالا برای اولین بار به ارائه «گزارش جامع ریتنشن مارکتینگ در ایران» پرداختیم و از تجربیات خود در این چند سال حرف زدیم. امید داریم که با این کار، بخش بزرگی از نیاز کسب‌وکارها در این موضوع را رفع کنیم و شاهد توسعه و گسترش بازاریابی بازگشتی در کشورمان باشیم.

 

نجوا از ابتدای راه تا کنون

روند ارسال کمپین‌های ریتنشن مارکتینگ طی هفته

 

یکی از حقایق جالبی که به آن رسیدیم، این بود که بیشترین کمپین‌های ایمیل در روز یکشنبه ارسال شده‌اند. 

 

روزهای طلایی کمپین‌های ایمیل و پوش (بر اساس نرخ کلیک)


یکی از مهم‌ترین عوامل موثر در نتایج کمپین‌های ریتنشن، انتخاب روز مناسب برای ارسال است. 

پرکمپین‌ترین روزهای سال ۱۴۰۰

 

 

خلق تجربه‌ای متفاوت از بازاریابی پیامکی در ایران

 

سرویس پیامک، از سال۱۴۰۰  به سایر سرویس‌ها در پنل نجوا اضافه شد. 

 

شمارندهٔ کلیک یا Tracker نجوا، قابلیت منحصربه‌فردیست که در این بخش فعال شده است. با استفاده از این قابلیت که تنها در ایران توسط نجوا توسعه داده شده است، کاربران نه تنها این امکان را دارند که نتایج کمپین مثل تعداد کلیک و CTR را بررسی و تحلیل کنند، بلکه امکان «سگمنتیشن بر اساس رفتار کاربر» را هم خواهند داشت. برای مثال به راحتی می‌توان کاربرانی که در یک کمپین، روی لینک درون پیامک کلیک کردند را در یک گروه‌بندی جداگانه‌ای قرار داد.

 

طی این بازهٔ زمانی با استفاده از همین قابلیت منحصربه‌فرد، توانستیم تحلیل‌های مفید و کاربردی را از نتایج کمپین‌های پیامک و بهینه‌سازی آن‌ها گردآوری کنیم که در ادامه با هم مرور می‌کنیم.

نرخ کلیک کمپین‌های پیامک طی هفته

 

ما با قابلیت شمارندهٔ کلیک نجوا توانستیم ارزیابی کنیم که نرخ کلیک پیامک‌ها در روزهای مختلف هفته چگونه است. 

توزیع عضوگیری پوش نوتیفیکیشن (بر اساس لوکیشن مشترکین)

تهران در رتبهٔ اول و استان‌های فارس و اصفهان به ترتیب رتبهٔ بعدی را دارند. این در حالی است که طبق نمودار توزیع جمعیت ایران، تهران اولین، فارس پنجمین و اصفهان سومین استان پرجمعیت است.

 

واقعا یک ایموجی ارزش هزاران واژه را دارد؟

 

استفاده از ایموجی، جالب و تاثیرگذار به نظر می‌رسد.

ما فهمیدیم بیش از ۲۱٪ از عناوین ایمیل‌های ارسالی توسط کاربران نجوا، شامل حداقل یک ایموجی بوده است.

در تصویر روبه‌رو، پرتکرارترین ایموجی‌ها در عناوین ایمیل‌ها را مشاهده می‌کنید.

شما از ایموجی در عنوان ایمیل‌های خود استفاده می‌کنید؟

همراه با شما تا رسیدن به قله‌های جدید!

هر آنچه تا اینجا گفتیم به کنار! فکر می‌کنید موفق‌ترین کمپین‌ها چه نتایجی در پی داشتند؟ حدس می‌زنید نرخ کلیک‌ها در هر کانال، تا کجا می‌توانند پیش بروند؟

 

می‌خواهیم از بهترین کمپین‌های سال ۱۴۰۰ صحبت کنیم.

 

 

با بهینه‌کردن کمپین‌های خود و استفاده از تجربیات ما که در این گزارش با شما به اشتراک گذاشتیم، نتایج کمپین‌های شما هم می‌تواند این اعداد یا حتی بالاتر از آن باشد. 

شاید بهترین کمپین امسال را شما بسازید!

بخشی از همراهان نجوا در سال ۱۴۰۰

 

مشاهده لندینگ‌پیج گزارش 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.