گزارش برگزاری اولین کارگاه کمپ نوآوری جنگل

پنج‌شنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ اولین نشست از سلسله کارگاه‌های کمپ نوآوری جنگل ، به همت انتشارات جنگل و مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف، در کتابخانه این دانشگاه برگزار گردید.

این کارگاه که حاصل تلاش انتشارات جنگل ، در ایجاد فرآیندی متفاوت و کارآمد در حوزه کسب و کار و نوآوری در یادگیری زبان با هوش مصنوعی بود، فرصت مناسبی را برای آموختن، آشنایی با اصول و مبانی مهم راه‌اندازی کسب‌و‌کار و ارائه تفکر نوآورانه برای شرکت‌کنندگان فراهم نمود.

حضور سخنرانان مطرح و ماهر نیز به شرکت‌کنندگان این امکان را داد تا از تجربیات ثمربخش آن‌ها بهره‌مند شوند و راهکارهای نوینی را برای توسعه فعالیت‌های خود بیاموزند.

این رویداد با سخنرانی مهندس سید محسن رهبرنیا، مدیر اجرایی خانواده فناوری شریف آغاز شد. رهبرنیا به ارائه راهکارهایی برای افزایش شانس موفقیت کسب و کارها با استفاده از Lean Canvas پرداخت.
وی با زبانی ساده، مفاهیم مهمی از دیجیتال مارکتینگ را به شرکت‌کنندگان آموزش داد و از آن‌ها دعوت کرد تا در این بحث مشارکت داشته باشند. این گفت و گو و به اشتراک گذاشتن تجربیات مختلف شرکت‌کنندگان، موجب رقم خوردن لحظات بسیار مفید و آموزنده‌ای برای حضار شد.
تأکید مهندس رهبرنیا بر عدم کمال‌گرایی و اهمیت گرفتن بازخورد از مخاطبان، از جمله نکات بسیار مهمی بود که حاضران از آن بهره‌مند شدند.

پس از پذیرایی و در بخش دوم این کارگاه، مهندس مجید ریاضی، مشاور و مدرس دیجیتال مارکتینگ با ارائه‌ی پاورپوینتی جذاب و حرفه‌ای، صحبت‌های خود در خصوص تحول دیجیتال در آموزش زبان را آغاز نمود.
وی سوالات چالش‌برانگیزی را در مورد پیش‌فرض‌های ذهنی مطرح کرد و از شرکت‌کنندگان خواست تا با دقت به پرسش‌ها پاسخ دهند.
این بخش از کارگاه با استقبال بسیار خوبی از سوی شرکت‌کنندگان روبرو و منجر به کسب نتایج مثبتی شد. در نهایت مهندس ریاضی بحث خود را با این نتیجه‌گیری به اتمام رساندند که: تغییر در عادات ذهنی، کلید تحول در بیزنس است.

در ادامه مهندس علیرضا جعفر، مدیر مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف، در مورد توسعه خلاقیت کسب و کار در بستر تکنولوژی به سخنرانی پرداخت. ایشان ابتدا از اقدام انتشارات جنگل برای برگزاری این کمپ تشکر و ابراز خرسندی نمود و اظهار داشت که این رویداد، اتفاق نادر و ارزشمندی محسوب می‌شود. سپس به ارائه تعریفی از نوآوری پرداخت و سخنان خود را با موضوع جذاب هوش مصنوعی ادامه داد.

مهندس جعفر به تفصیل و با ذکر مثال از چت‌ جی‌پی‌تی و کاربردهای آن صحبت نمود و از شرکت‌کنندگان خواست تا تجربه خود در مورد استفاده از هوش مصنوعی و نتایجی که دریافت کرده‌اند را، بیان نمایند. ایشان با تأکید بر این نکته که نوآوری فقط در محصول خلاصه نمی‌شود، به مدل‌های درآمدی نیز اشاره کرد و اهمیت نوآوری در تمام جوانب یک کسب‌وکار را یادآوری نمود.

در بخش پایانی این کارگاه مهندس زهرا سلطانی‌فر، بنیانگذار استارتاپ نوروکید و منتور مرکز کارآفرینی شریف، تجربیات خود در زمینه ارائه و داوری در دنیای کسب و کار را به اشتراک گذاشت.

همچنین مهندس سلطانی‌فر، جزئیات و اطلاعات لازم در مورد نحوه برگزاری سایر مراحل کمپ نوآوری جنگل را در اختیار شرکت‌کنندگان قرار داد. طبق گفته‌های ایشان پس از برگزاری کارگاه‌ها، جلسات منتورینگ، پیش ارائه و اختتامیه برگزار خواهد شد. تاکید ایشان بر شرکت کردن نمایندگان تیم‌ها به‌صورت حضوری در این جلسات بود.

نخستین کارگاه کمپ نوآوری جنگل، با تشکر و قدردانی خانم عطیه سجاد، قائم مقام انتشارات جنگل از تمامی شرکت‌کنندگان و مسئولین دانشگاه صنعتی شریف به پایان رسید.

عطیه سجاد با بیان این نکته که رویکرد انتشارات جنگل در این‌گونه اقدامات، ارزش نهادن و بیان اهمیت فرهنگ نوآوری و تفکر کارآفرینانه در جامعه است گفت: فعالیت مجموعه ما منحصر به این کمپ نخواهد بود و در حال تلاش مستمر برای ایجاد محیط فرهنگی مناسبی برای توسعه و پیشرفت بیشتر همراهان خود هستیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.