بازیگر جدید VOD با مدل تماشای رایگان آمده است!
بازار یا همان کافهبازار سابق در بازار داغ محتوای ویدئویی به دنبال چیست؟
بیش از دو سال از ورود سایت بازار (کافه بازار سابق) به حوزه VOD میگذرد اما به تازگی شاهد تبلیغات آنلاین و آفلاین این سرویس هستیم که نشان میدهد بازیگر بزرگ حوزه اپلیکیشن به دنبال گسترش بازار خود در حوزه محتوای ویدئویی است. بازار در ابتدا با پخش زنده مسابقات جامجهانی و فوتبالها وارد این حوزه شد و پیش از این هم همکاریهایی هم با فیلیمو، نماوا و دیجیتون داشته؛ اما با تغییر استراتژیها به نظر میرسد کافه بازاریها قصد دارند تا سهمی از این بازار بزرگ را به خود اختصاص دهد.
میعاد بافراست، مدیر محتوای بخش ویدیو بازار میگوید که در ابتدا محتواهای ویدیویی در قالب اشتراکی و فروش تکی در اختیار کاربران قرار میگرفت. اما با توجه به استقبال کاربران از محتواهای رایگان، کافه بازار تصمیم میگیرد تا روش خود را به AVOD تغییر دهد.
او توضیح میدهد: «در حال حاضر همه محتواهای ویدیویی پولی حذف شده و ۳۰ هزار اپیزود فیلم و سریال یعنی در مجموع ۲ میلیون دقیقه محتوا در کافه بازار موجود است که به صورت رایگان به کاربران ارائه میشود. افراد میتوانند رایگان و بدون خرید اشتراک به محتوا دسترسی داشته باشند.»
به گفته او ماهانه ۵ میلیون کاربر یکتا فیلم و سریال در این پلتفرم مشاهده میکنند. مدیر محتوای بخش ویدیو بازار با توضیح جزییات سرویس AVOD کافه بازار اظهار میکند که کافهبازار قصد رقابت با دو بازیگر شناخته شده ویدیوی آنلاین یعنی فیلیمو و نماوا را در حال حاضر ندارد.
او در ادامه با اشاره به مدل درآمدزایی کافه بازار گفت که این بخش از سمت تبلیغدهندهها تامین میشود؛ بافراست تبلیغات ویدیویی در بازار را به دو دسته تقسیم کرد و توضیح داد: «تبلیغات در کافه بازار در راستای نصب اپلیکیشن و تبلیغات در راستای افزایش آگاهی از برند انجام میشود، تفاوت بنیادی بخش ویدئو بازار با پلتفرمهای دیگر مانند یوتیوب در نوع محتوای آن است. در یوتیوب محتوا را کاربر تولید میکند و به همین علت نمیتوان با اطمینان، کیفیت محتوا را در سطح بالایی ارزیابی کرد. اما در سرویس AVOD کافه بازار؛ محتواها به صورت فیلم، سریال و انیمیشن وجود دارد. یا برای مثال پلتفرم ارائهدهنده VOD آمریکایی «HULU» با اینکه سرویس خود را به صورت اشتراکی ارائه میدهد اما تبلیغات هم میان آن پخش میکند.
به گفته وی پلتفرمی که سرویسی به این شکل ارائه بدهد، در حال حاضر وجود ندارد. همچنین نیازی به دانلود اپلیکیشن جدید نیست و کاربران روی نسخه وب هم به فیلم و سریالها دسترسی دارند.» او تاکید میکند در آینده ویدیوهای آموزشی و ورزشی هم اضافه خواهد شد.