تولید کیت تشخیص ویروس کرونا در پارک فناوری پردیس

هفده استارتاپ حوزه سلامت محصولات خود را برای مقابله با ویروس کرونا ارائه می‌دهند

در حالی که شمارمبتلایان به بیماری کرونا افزایش پیدا می‌کند، افرادی هم با کوچکترین علائم ترس به دلشان راه پیدا می‌کند که به این بیماری دچار شده باشند. آزمایش کووید ۱۹ با استفاده از کیت تست ویروس کرونا در کنار اسکن سینه از راه‌های تشخیص این بیماری، است. دو شرکت عضو پارک فناوری پردیس برای تولید کیت تشخیص ویروس کرونا اعلام آمادگی کردند.

طبق گزارشی که پارک فناوری پردیس ارائه داده است در حال حاضر هفده شرکت عضو این پارک، محصولاتی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا و کمک به درمان بیماران مبتلا به این ویروس تولید می‌کنند. از این میان دو شرکت «حنان طب‌پارس» و «لیووژن‌فارمد» امکان تولید کیت تشخیص ویروس کرونا را دارند.

روابط عمومی پارک فناوری پردیس در بیانیه خود با اشاره به عملکرد هفده شرکت عضو پارک فناوری پردیس که امکان تولید محصولات با چهار عملکرد «پیشگیری»، «تشخیص»، «درمان» و «مطالعات پژوهشی» دارند. فعالیت این شرکت‌ها را به صورت زیر توضیح داد:

در حوزه تشخیص، شرکت «حنان طب پارس»، فاز پژوهشی تولید «کیت تشخیص ویروس کروناCorona Virus Rapid Test» را طی کرده و شرکت «لیووژن فارمد» نیز در حال تولید «کیت تشخیص ویروس کرونا PCR» در آینده‌ای نزدیک وارد بازار خواهد شد.

• شرکت «بنیان سلامت کسری» در حال تولید «ژل»، «اسپری» و «محلول ضدعفونی کننده دست» برپایه بنزالکونیوم کلراید و پروپیلن گلیکول (کروسپت) است.
• شرکت زیست تخمیر «ساشه خوراکی»، «ویال خوراکی» و «کپسول‌های تقویت کننده سیستم ایمنی بدنِ» تولید کرده است که در داروخانه‌های کشور موجود هستند.
• شرکت‌های «بایرپل فناور»، «مروا بن»، «آرکا افشان سان» و «سیناگستر پیشرفته» نیز محلول و اسپری ضدعفونی کننده دست بر پایه انواع الکل را برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا تولید می‌کنند.
• شرکت «الکترونیک برتر» در حال تولید «ماشین بیهوشی برای مراقبت از بیماران در آی سی یو» بیمارستان‌هاست که در حوزه درمان کاربرد دارد.
• شرکت‌ «توسن تجهیز» در حال تولید تجیهزات بیمارستانی مانند دستگاه «کاور کفش اتوماتیک حرارتی»، «ظروف کاغذی یکبار مصرف بیمارستانی ضد آب و گیاهی (شامل لگن زیر بیمار، لوله ادرار و رسیور)»، دستگاه «اینوکلاو رومیزی»، دستگاه «استریلایزر پلاسما»، «تخت شستشو و ضدعفونی بیمار» و «دستگاه ابزار شوی» است.
• در همین زمینه شرکت «سینوهه پاد» دستگاه‌های «استریلایزر پلاسما»، «امحای زباله بیمارستانی» و «اتوکلاو بخار» تولید می‌کند. شرکت «آرا پژوهش» نیز دستگاه «نانوسکوپ الکترونی (AFM)» را تولید می‌کند. این دستگاه را می‌توان در حوزه مطالعات پژوهشی و برای مطالعه بر ساختار ویروس استفاده کرد.
• شرکت‌های «پارس وندینگ»، «توسعه اندیش اسپادانا»، «سفیر آبی آرام»، «صدای بهار» و «نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ایران (نوسا)» از دیگر شرکت‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در پارک فناوری پردیس هستند که توانایی تولید نرم‌افزارهای کاربردی برای پیشگیری و انجام امور کاری و روزانه در منزل و در پی آن کاهش امکان ابتلا به ویروس کرونا را دارند.

مطالب مرتبط:

کرونا فاتحه‌خوانی را آنلاین کرد

سایه سیاه کرونا بر سر استارتاپ‌های خدمات منزل 

اعلام آمادگی اسپید برای توزیع اقلام بهداشتی در تهران

خدمات جدید سامانه تهران من برای مقابله با کرونا 

کرونا و استارتاپ‌هایی برای ارتباط تصویری با پزشکان 

خداحافظی ۱۸۲نفر از علی‌بابا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.