سرویس تلفنی الوپیک راه افتاد

مدیر اجرایی الوپیک در گفت‌وگو با آی‌چیزها از دلایل بازگشت این استارتاپ به یک شیوه قدیمی می‌گوید

این روزها بیشتر کسب‌وکارها با هدف راحت‌ترکردن جنبه‌های مختلف زندگی برای مردم در حالی به سمت دیجیتال‌مارکتینگ می‌روند که کسب‌وکارهای سنتی هنوز اعتمادی به بازار آنلاین ندارند و رویه خود را ادامه می‌دهند.

«الوپیک برای بازار سنتی و گرفتن سهم از این بازار بزرگ‌تر، خیز برداشته» خبری که مجتبی سادات، مدیر اجرایی الوپیک از آن برایمان می‌گوید.

خیلی از ما در سال‌های اخیر الوپیک، سرویس تلفنی حمل‌ونقل را در سطح شهر زیاد دیده‌ایم. توجه به اینکه بسیاری از این شرکت‌ها قشر سنتی هستند و هنوز با اسمارت‌فون‌ها آشنا نیستند، از سرویس‌های سنتی استفاده می‌کنند. الوپیک با تشخیص این نیاز در بازار، سرویس جدیدی ارائه کرده است؛ سرویس سفارش تلفنی.

مجتبی سادات، در پاسخ به این سوال که برای این سرویس به چه تعداد منابع انسانی نیاز دارید، گفت: «این پروژه در مرحله ام‌وی‌پی است، یعنی در فاز تست هستیم. اگر میزان تقاضا بالا باشد این سرویس را گسترش خواهیم داد.»

به گفته مدیر اجرایی الوپیک، بخش کوچکی از مخاطبان‌، جامعه هدف هستند، اگر استقبال شد، این سرویس  گسترش می‌یابد.

او با ادعای اینکه اولین استارتاپ در حوزه حمل‌ونقل هستند که این سرویس را ارائه می‌دهند، گفت: «پیش‌بینی از موفقیت این خدمت جدید نداریم، چراکه نمی‌دانیم بازار سنتی چه میزان پتانسیل دارد.»

سادات در مورد این سوال که بازار سنتی، زبان استارتاپ‌ها را نمی‌شناسد، سخت اعتماد می‌کند، آیا راه‌حلی در این مورد دارید، توضیح داد: «بستگی به نوع خدماتی دارد که استارتاپ‌ها ارائه می‌کنند. ما باید ریسکی که مشتری سنتی تبدیل به مشتری آنلاین می‌شود را محاسبه کنیم. برای مثال، درفضای کاری ما، یک پیک اگر به‌صورت میانگین قیمتش ۲۰ هزار تومان باشد، برای او ریسک آنچنانی ندارد در مقایسه با کسی که می‌خواهد تلویزیون چند میلیونی را به‌صورت آنلاین بخرد. یعنی در این بازار ریسک آن‌قدر پایین است که برای مشتری سنتی چالشی ایجاد نمی‌کند که از این سرویس استفاده نکند.»

به گفته مدیر اجرایی الوپیک، این سرویس در این چند سال از لحاظ برندینگ جایگاهی برای خود کسب کرده است و این برای قدم گذاشتن در مسیر جدید کمک بسیاری به ما می کند.

او گفت: «تقریبا ۱۰۰ هزار پیک موتوری در سطح شهر داریم. مشتری، بیشتر به الوپیک اعتماد می‌کند تا یک مغازه گمنام در زیرپله که ۵ موتوری دارد. قطعا از این لحاظ تقاضا از الوپیک خیلی بیشتر است.»

سادات درباره اینکه برنامه‌ جدی برای جذب پیک‌موتوری‌هایی که به‌صورت سنتی فعالیت می‌کنند، دارند، گفت: «برنامه جدی نداریم، اما درهای الوپیک به روی همه این‌ها باز است و مشکلی وجود ندارد و بستگی به‌طرز فکر خودشان دارد.»

مجتبی سادات گفت: «برای آشنایی و معرفی سرویس جدید الوپیک، به‌صورت وسیع تبلیغات انجام ندادیم، چون در فاز تست هستیم، اما منطقه‌به‌منطقه، برخی از مکان‌ها را به‌صورت آفلاین مارکتینگ می‌کنیم.»

مطلب مرتبط:
اختلاف‌نظر استارتاپ‌ها روی مفهوم انحصار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.