رشد 100 درصدی دانلود برنامههای درمانی در کافه بازار
گزارش کافه بازار از رفتار کاربران خود در ایام کرونایی
کافه بازار در گزارشی رفتار کاربران خود را در دوران کرونا بررسی کرده است. این گزارش در یک بازه زمانی 45 روزه از ابتدای اسفند تا پایان هفته دوم فروردین با بررسی بیش از 40 میلیون کاربر تهیه شده است.
در این گزارش آمده است که با شیوع بیماری کرونا و شدت گرفتن آن در اواسط اسفند، کلماتی مانند کرونا، تست کرونا، سامانه مقابله کرونا، بازی کرونا، نرمافزار کرونا بیشترین کلماتی بودند که در کافه بازار جستجو شده است. در ادامه نیز کلماتی چون تبسنج کرونا و کروناسنج نیز وجود دارد که بهعلت واقعی نبودن آنها نتیجهای هم در کافه بازار از جستجوی این عبارات یافت نمیشود.
در بخش دیگر گزارش کافه بازار از رفتار کاربران در دوران کرونا به آمار ویدیو پرداخته شده است. بر اساس این گزارش تماشای ویدیو بیش از 74 درصد رشد داشته است و ویدیوهای آموزشی مرتبط با کرونا بیش از 3.5 میلیون دقیقه توسط مردم دیده شده است. این افزایش تا پایان نوروز 99 ادامه داشته است اما در حال حاضر به علت پایان تعطیلات روند نزولی پیدا کرده است.
بر اساس گزارش کافه بازار در دوران کرونا یعنی از اول اسفند تا پایان ۱۵ فروردین ماه ۹۹، 207 میلیون دانلود برنامه توسط کاربران اتفاق افتاده است. همچنین ۱۰۷ میلیون بازی نیز در همین بازه زمانی دانلود شده است. بیشترین رشد دانلود بازیها به روزهای آخر تعطیلات نوروز با آمار ۲۲ میلیون بار دانلود برمیگردد و با اتمام تعطیلات، دانلود بازیها بیشتر شده است. در بخش برنامهها نیز روزهای پایانی نوروز ۹۹ بیشترین آمار دانلود برنامهها با ۳۸ میلیون بار دانلود ثبت شده است.
بر اساس این گزارش برنامه رسمی ستاد مقابله با کرونا در روز یک میلیون نصب فعال داشته است. همچنین با خانهنشین شدن مردم و دورکاری کسبوکارها، برنامهی ادوب کانکت رشد 391 درصدی را تجربه کرده است و برنامههایی چون Cloud Zoom Meetings و تمام کننده و اسکایپ به ترتیب رشد قابل توجهی در این ایام داشتهاند. به نظر میرسد اپلیکشن تمام کننده به علت خدمات از راهدوری که دارد مورد توجه قرار گرفته است.
در این گزارش آمده است که دانلود برنامههای مرتبط با درمان با 100 درصد رشد، بیشترین رشد نصب را داشتهاند. اپلیکیشن پزشکت با ۲۶۶۸ درصد رشد بیشترین رشد را داشته و سپس برنامههایی چون ماسک، گهواره و سفیران سلامتی از رشد بالایی برخوردار بودند. برنامه ماسک و سفیران سلامت از برنامههای جدید سلامت محور هستند که در این مدت توانستهاند رشد خوبی را تجربه کنند.
اخبار اکوسیستم استارتاپی ایران را در سایت آیچیزها بخوانید
در این گزارش آمده است که کاربران از ابتدای اسفند ماه، 33درصد بیشتر از هفتههای قبل در سال 98، برنامههای جدید دانلود یا بروزرسانی کردهاند. برنامههای مرتبط با دارو و درمان با رشد 313درصدی بیشترین رشد میانگین را داشتهاند و برنامههای خبر و نشریات با رشد 187 درصدی در رتبه بعدی قرار دارند.
برنامههای صدا و موسیقی نیز با رشد 33 درصدی روبرو بوده است که نشانگر این است که مردم در قرنطینه برای سرگرمی از این برنامهها استفاده میکنند.
اما برنامههایی چون ورزشی، سیر و سفر و آبوهوا کمترین دانلود را توسط مردم داشتهاند که البته این کاهش بهعلت تعطیلی مسابقات ورزشی، ممنوع شدن سفر و خانهنشینی طبیعی است.
بر اساس گزارش کافه بازار بازیهای استراتژی با رشد 53درصدی در رتبه اول، بازیهای خانوادگی و ماجرایی در رتبه دوم و سوم به ترتیب رشد 41 و 37 درصدی را بههمراه داشتهاند و بازیهای چون شبیهسازی، آموزشی و اکشن کمترین رشد را تجربه کردهاند که این آمار میتواند نشانگر این باشد که در قرنطینه آنها دوست داشتهاند تا در کنار خانواده اوقات شادی را با بازیهای خانوادگی تجربه کنند و از بازیهای آموزشی برای لحظاتی دور باشند.
در گزارش کافه بازار آمده است که در بخش بازیها بازی ماشین سواری دریفت بینهایت 118درصد رشد داشته است و بازی ادابازی و پانتومیم نیز رشد خوبی را تجربه کرده است که به نظر میرسد به علت خانوادگی بودن این بازیها، خانوادهها در دوران قرنطینه به آن توجه داشتهاند.
مطالب مرتبط:
رشد ۸۰۰ درصدی کافه تدریس در روزهای شیوع کرونا به گزارش نشان: مراکز درمانی با کاهش۴۶ درصدی، شلوغترین نقاط پایتخت بودهاند با همین میزان نقدینگی، کسبوکارها تا چند ماه قادر به ادامه فعالیت خود هستید؟