رشد ۶۰ درصدی مخاطبان بقراط در بحران کرونا

مهرشاد تیموری، بنیان‌گذار بقراط از خدمات جدید و رایگان این استارتاپ خبر می‌دهد

با شیوع بیماری کرونا و همه‌گیر شدن این بیماری، اکثر کسب‌وکارها در سراسر جهان دورکاری را انتخاب کرده‌اند و خانه‌نشین شده‌اند. دوران قرنطینه ممکن است مشکلات جسمی و روحی برای افراد ایجاد کند، از این رو کسب‌وکارها به تکاپو افتادند تا با راه‌حل‌های مختلف به مردم کمک کنند. استارتاپ بقراط که یک پلتفرم آنلاین سلامت است نیز خدماتی جدید و رایگان ارائه می‌دهد. در همین راستا با مهرشاد تیموری، بنیان‌گذار بقراط گپی کوتاه داشته‌ایم.

به گفته تیموری، در بقراط  صفحه‌ای تعریف شده است که افراد با مراجعه به آن می‌توانند اطلاعاتی در مورد بیماری کرونا، روش‌های تشخیص و معرفی نزدیک‌ترین مراکز درمانی در کل ایران بدست بیاورند.

همچنین بقراط در حوزه روان‌شناسی در رابطه با اضطراب، ترس و مشکلات خانه‌نشینی که این روزها خانواده‌ها تجربه می‌کنند وبینارهایی برگزار می‌کند. او در این‌باره به خبرنگار آی‌چیرها گفت: «در این وبینارها مردم می‌توانند با راه‌های مقابله با این مشکلات آشنا شوند. در وبینار تغذیه سعی کردیم رژیم‌های غذایی و مسائل مربوط به ایمنی بدن را آموزش دهیم. علاوه بر این، یک روبات تلفنی فعال کردیم که پزشک می‌تواند این روبات را فعال کند که به‌صورت خودکار به بیماران تماس می‌گیرد و نکاتی راجع به کرونا به بیماران یادآوری می‌کند. وبینار مربوط به طب فیزیکی و فیزیوتراپی را هم در نظرگرفتیم که به‌دلیل خانه‌نشینی، قرنطیه و تحرک پایین، افراد یکسری تمرینات انجام دهند که بدن از کار نیفتد.»

او در ادامه طرحی دیگر تحت عنوان پزشکی از راه دور و تله‌هلث یا تله‌مدیسین را مطرح می‌کند و تاکید می‌کند: «تمام هزینه‌هایی که در مورد وبینارها و هزینه‌های ارتباط ویدئویی و صوتی و موارد دیگر پرداخت می‌کنیم کاملا برعهده بقراط و برمبنای مسئولیت اجتماعی که همه ما این روزها احساس می‌کنیم، پرداخت می‌شود.»

تیموری درباره نحوه ارتباط برقرار کردن بیمار با پزشکان می‌گوید: «بیمار در پلتفرم بقراط می‌تواند به سه روش گفت‌وگوی متنی، ارتباط صوتی، تلفنی یا ویدئویی با پزشکان ما در ارتباط باشد و در زمینه درمان و ردو‌بدل‌کردن پرونده‌های پزشکی، آزمایشات از راه دور، مدارک و حتی تجویز دارو، خدمات دریافت کند.

ما سعی کردیم این سیستم را یکپارچه نگه داریم که ارتباط بیماران قطع نشود، چراکه یکسری از افراد به‌تازگی بیمار شدند و  بیمارانی هم هستند که به‌صورت دوره‌ای باید مراجعه می‌کردند، اما اکنون به‌دلیل تعطیلی  ۸۵درصد مطب‌ها، نمی‌توانند خدمات دریافت کنند.»

به گفته بنیان‌گذار بقراط فروش خدمات این استارتاپ ریزش ۵۰درصدی را تجربه کرده است. او علت این کاهش را رایگان ارائه دادن سرویس‌های مربوط به بیماری کرونا می‌داند و در این‌باره می‌گوید: «اگر ما خدمات رایگان ارائه می‌دهیم، در مقابل انتظار داریم مراکزی که وبینار برگزار می‌کنند با ما همکاری داشته باشند، اما متاسفانه همکاری نمی‌شود و این موضوع برای ما قدری عجیب است. همه هزینه‌ها را خودمان متقبل شدیم و علاوه بر کاهش درآمد، هزینه‌هایمان افزایش داشته ، اما تمام تلاش خود را می‌کنیم به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنیم. اگر به فکر منافعمان باشیم هرگز این بحران را پشت‌سر نخواهیم گذاشت. البته باید گفت به‌دلیل نگرانی در رابطه با کرونا و رصد اخبار این حوزه، ویزیت‌ها و مخاطب‌ها افزایش ۶۰درصدی داشته است.»

مطالب مرتبط:

رشد ۷۴ درصدی تماشای آنلاین انیمیشن در روزهای قرنطینه
تولید کیت تشخیص ویروس کرونا در پارک فناوری پردیس
سایه سیاه کرونا بر سر استارتاپ‌های خدمات منزل
اعلام آمادگی اسپید برای توزیع اقلام بهداشتی در تهران
خدمات جدید سامانه تهران من برای مقابله با کرونا
کرونا و استارتاپ‌هایی برای ارتباط تصویری با پزشکان
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.